سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 19:38 - پنجشنبه 16 مرداد 1393

شهردار شهر حسن آباد:

زیبایی خبرنگار به واقع گرایی و خداترسی اوست

شهردار شهر حسن آباد با اشاره به روز خبرنگار گفت: روز خبرنگار، سرود ماندن در ورطه نوشتن، حکایت پابرجایی در دنیای کلمات و واژه‌ها و عامل تابندگی دگر باره اندیشه‌های انسانی است.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا: 17 مردادماه در تقویم رسمی ما به عنوان روز خبرنگار سالروز شهادت خبرنگار محمود صارمی و هشت نفر از کنسولگری ایران در کشور افغانستان بدست طالبان نامگذاری شده است.

حسین ایروانی به مناسبت روز خبرنگار ضمن گفتگویی با احمد صادقی خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا اظهار داشت: خبرنگار، می‌نویسد برای ساختن فرهنگ غنی، می‌نویسد برای ساختن کشوری آباد و آزاد، برای ساختن بهترین‌ها برای ایران و ایرانی؛ اینان همواره در عمق جامعه زندگی می‌کنند و سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه‌ای، مرهون تلاش‌های شبانه روزی آنهاست.
ایروانی در ادمه افزود: در دنیای امروزی که همگان سرگرم کار خودشان هستند و چندان به عملکرد و نقد مسئولین توجهی ندارند این خبرنگاران رسانه ها هستند که با تیز هوشی و دقت نقش واسطه بین مردم و مسئولان را ایفا می کنند انها از یک طرف درد و دل مردم را می شنوند و به گوش مسئولان می رسانند و از یک طرف پاسخ مسئولان را به آگاهی مردم می رسانند که این امر رسالت خطیر و مهمی می باشد.
شهردار حسن آباد با اشاره به اینکه در ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس بهترین رسالت را در انعکاس از اخبار داشتند تصریح نمود: روز خبرنگار، روزی است که گویی قلم، این مقدس‌ترین عامل سوگند آسمانی بار دیگر به مظهر درخششی تبدیل شده که حکایت‌گر زندگی تابناک رهپویانی می‌شود که همواره با قلم پیوندی جاودانه بسته‌اند. در ایران اسلامی چه در دوره هشت سال دفاع مقدس و چه پس از آن به دفعات شاهد از جان گذشتگی خبرنگاران رشید میهن عزیزمان در امر تهیه واقعیات و دفاع از آزادگی و اسلام بودیم، دفاع مقدس ملت ایران در مقابل تجاوز بیگانه فصلی تاثیر‌گذار در تاریخ این رمز و بوم است که بخشی از آن ماحصل تلاش خبرنگاران، نویسندگان و روزنامه‌نگارانی بود که با هدف اطلاع‌رسانی و نیز انتقال فرهنگ اسلامی انقلابی جبهه، به این معرکه وارد شده بودند.
ایروانی از ویژگیهای مهم خبرنگاران را حق جویی، حق طلبی، حق محوری و امانت داری دانست و تاکید کرد: یک خبرنگار موفق باید خدا ترس و واقعیت گرا باشد و نباید به دنبال خبرهای جنجال آفرین باشد و شخص خبرنگار باید پرحوصله بوده و با نگاه دقیق و موشکافانه اخبار را منتشر کند و از احساسات بپرهیزد و انچه را که اتفاق افتاده منتشر کند نه انچه را که خود می خواهد.
شهردار حسن آباد از خبرنگار سایت اصفهان شرق در جرقویه نیز تقدیر و تشکر کرد که با تلاش و کوشش تمام اخبار منطقه را پوشش می دهد و این روز را به وی و تمام دست اندر کاران اخبار و رسانه ها تبریک گفت و پیروزی و موفقیت را برای آنها از خداوند متعال خواستار شد.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.