اصفهان شرق

عبور و مرور امامزاده میرزین العابدین ورزنه را از اولویت های کاری بشماریم

کدخبر: 26802
1393/05/16 در ساعت 18:48

حجت الاسلام صادقی مدیر کل اوقاف استان اصفهان با حضور عطایی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ورزنه در بازدید از بقعه متبرکه امامزاده شاه ناصر واقع در جبل کوهپایه در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه گفت: استان اصفهان یکی از استان های دارای 718بقعه متبرکه است که رتبه سوم در کل کشور را در این زمینه داراست و این نشانگر اعتقاد مردم ولایت مدار استان اصفهان است که در زمان گذشته میزبان مبلغین دین و وارثان اهل البیت(ع) بوده اند و در اقساط نقاط استان پهن آور استان اصفهان مدفون هستند و ستارگانی درخشانی هستند که روی زمین می درخشند.

 

Vater-Mark1
وی با اشاره به یکی از امامزادگانی که در بهترین محل و نقاط شرق استان اصفهان قرار دارد اظهار داشت: امامزاده شاه ناصر فرزند آقا موسی بن جعفر(ع) واقع در جبل کوهپایه قرار دارد و توصیه می کنم به مردم عزیز و شهید پرور استان اصفهان که زیارت این امامزاده را فراموش نکنند و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند بقاع متبرکه باید تبدیل به قطب فرهنگی شود این امامزاده عظیم الشان یکی از قطب های فرهنگی منطقه شرق اصفهان می باشد و در این خصوص به سبب قرار داشتن این مکان در بهترین موقعیت آب و هوایی و بحث های عمرانی از هیئت امنا و همچنین مدیریت استان تقدیر و تشکر کنم.

 

مدیر کل اوقاف استان اصفهان با دعوت از خیرین منطقه و درخواست همکاری جهت تکمیل مکان های متبرک خاطرنشان کرد: امیدواریم که انشاالله خیرین و مردم عزیز منطقه و خیرین مناطق دیگر بتوانند این بقعه را در خور شان این منطقه و شامامزاده شاه ناصر(ع) بسازند و با توجه به خشکسالی که در منطقه حاکم است به منطقه محروم شرق استان اصفهان توجه داشته باشند.

 

22222

 

وی امامزاده میرزین العابدین(ع) شهر ورزنه را از دیگر مکانهایی ذکر کرد که مانند نگین در نزد مردم این منطقه خواند و تصریح کرد: اهالی محترم ورزنه و حومه در جهت توسعه آن امامزاده تلاش خود را انجام دهند و از مهندس عطایی شهردار شهر ورزنه درخواست دارم که در جهت توسعه بقعه متبرکه خصوصا عبور و مرور مردم، به این امامزاده همکاری لازم را داشته باشند و ما آماده ایم همکاری لازم را در این زمینه انجام دهیم.
حجت الاسلام صادقی در پایان بیان کرد: برای اینکه بخواهیم طرح جامع را کاملا اجراء کنیم هزینه بسیار زیادی را می طلبد اما ما باید فاز به فاز اولویت ها را دیده و جهت رفع آن پیگیری ها را شروع کنیم. در این خصوص اولویت ویژه این بخش در راستای اماکن متبرکه، عبور و مرور امامزاده میرزین العابدین(ع) می باشد که با توجه به فاصله 1کیلومتری از جاده اصلی تا امامزاده می باشد و امید آن داریم که بتوانیم آزاد سازی کنیم و بعد از آن هم انشااله بتوانیم طرح توسعه زائر سراهای بقعه متبرکه میرزین العابدین را انجام دهیم.

گفتنی است که  امامزاده شاه ناصر واقع در بخش کوهپایه در ارتفاعات کوه جبل از مکان های خوش آب و هوا می باشد و مردم منطقه به سبب اعتقادات بالایی که دارند به جهت زیارت و سیاحت رفت و آمدهای زیادی را به این مکان می نمایند.

همچنین امامزاده میرزین العابدین(ع) شهر ورزنه از دیگر مکان هایی می باشد که در کویر به سبب کرامات عجیبی که دارد توجه مردم آن منطقه را به خود دارد.