سرویس: تولیدی » مقاله و یادداشت 17:39 - پنجشنبه 16 مرداد 1393

مهدی رفائی:

ضرورت اتحاد رسانه ای شرق اصفهان برای تولید موج خبری

روز خبرنگار نرم نرمک از راه رسید و بار دیگر بهانه‌ای شد تا بتوانیم پس از 364 روز از مشکلات جامعه گفتن و نقد مدیران و عملکردها قدری هم تنها در این‌یک روز مُهرخورده در تقویم به خودمان بپردازیم.

اصفهان شرق- مهدی رفائی

در سال های اخیر شاهد رشد کمی رسانه‌ها به‌خصوص در عرصه دیجیتال بودیم و به‌مثابه آن در خطه قهرمان‌پرور شرق اصفهان هم توانستیم به رشدی کمی از لحاظ بروز سایت‌های خبری تحلیلی در عرصه اطلاع‌رسانی مجازی رسانه‌ای برسیم که اتفاق مبارکی است.

اگرچه هر تعداد رسانه‌ای هم که به این تعداد افزوده شود باز جواب جنگ بی‌امان رسانه‌ای دشمن را نمی‌دهد، ولی در این میان نباید کیفیت فدای شعار زدگی و بروز رسانه‌هایی ساده و بدون تحلیل و تولید محتوا شود، بلکه باید این رسانه‌های موجود به فکر ارتقای نرم‌افزاری و ابتکارات جدید و خلاقانه برای جلب مخاطب و تأثیرگذاری بر جریان‌های فرهنگی و اجتماعی و حتی سیاسی و اقتصادی دیار شرق اصفهان باشند و نیل به این دستاورد مهم تنها در سایه هم‌افزایی و رشد علمی و افزودن بر کیفیت و محتوا حاصل می‌شود.

 

IMG18172711

 

تخریب همدیگر ممنوع! به رشد خبری بیندیشیم

 
علاوه بر رشد پایگاه‌های خبری شاهد هستیم که متأسفانه برخی معدود، تخریب دیگران و رقابت ناسالم را پیش گرفتند و سعی دارند با نردبان قرار دادن دیگر رسانه‌ها بالا بروند و برای خود مخاطبانی دست‌وپا کنند.

حیرت‌آور و تأسف‌بار است که این رسانه‌ها در اوج مشکلات مردم شرق اصفهان و در حالی‌که بیکاری در این منطقه بی داد می‌کند و کشاورزی رو به نابودی رفته و خشک‌سالی گلوی آدم و عالم را فشرده، به جای نقد در زمینه ی کم کاری های صورت گرفته رو به تخریب هم دیگر در عرصه ی فضای مجازی می شوند.
گاهی در روشی ناشیانه سعی دارند با خودبزرگ‌بینی، دیگران را زیر سؤال برده و حتی با نقدهای غیرمنصفانه و بزرگ نمایانه به‌قصد خودنمایی مسئولی را زیر سؤال ببرند و به بدترین نحو او را کوبیده و ویران کنند.حال آنکه فکر می‌کنند رسالتشان این است و با این کار از مردم نمره بیست گرفتند!

 

تفاوت نقد و تخریب را بدانیم

 

نه برادر و خواهر من، انتقاد راه و روش و مراحل دارد و نقد رسانه‌ای اصول مشخص خود را می‌طلبد تا جواب دهد و این رفتار باعث چند برابر شدن مشکلات شرق اصفهان و لج و لجبازی متولیان برای حل مشکلات می‌شود و چه‌بسا این جنجال‌ها حتی باعث توقف روند حل این مشکلات موجود شود و در آن زمان همه از این رفتار سوء استفاده کرده و دنبال موازی کاری افتاده و به‌جای هم‌افزایی سعی دارند کارها و اقدامات انجام‌شده را به نفع خود تمام کنند و با حسی غیراصولی تنها شهر و روستای خود را می‌بینند نه منطقه یکپارچه و افتخارآمیز شرق اصفهان را!

 

شاید هنوز اتحاد دستان ما به چشم مسئولین کشوری نرسیده
حالا در این رقابت ناسالم رسانه ای انتظار داریم که مسئولین هم به منطقه ما توجه کنند که با وجود این اختلاف و رقابت ناسالم این توقع غیرمنطقی است، البته مدیران هم باید رسانه‌های شرق اصفهان را بیشتر یاری و حمایت کنند و آستانه صبر خود را بالا ببرند و از انتقاد ناراحت نشوند تا با روشن گری رسانه‌ها و مشخص شدن مطالبات مردم و مشکلات موجود نقشه اصلاح امور و حرکت به سمت نقاط روشن مشخص و مدون شود.

 

imagesنتنت

 

من خبرنگارم نه زیر آب زن، حمایت معنوی مسئولین نیاز رسانه ای

متأسفانه اکنون شاهد مهجوریت حرفه خبرنگاری در شرق اصفهان و بی حامی ماندن رسانه‌ای هستیم که با مشکلات بسیار سعی در انعکاس صدای مردم دارند و شایسته است به میمنت روز خبرنگار از امسال شاهد تغییر روند در تفقد و دلجویی مسئولین از رسانه‌های زحمتکش و مردمی این دیار باشیم و مدیران متولی فرهنگ و ارشاد هم نگاه ویژه‌ای به حمایت از رسانه‌های این منطقه بحرانی داشته باشند تا این رسانه‌ها بتوانند با انعکاس دقیق مشکلات از شدت مصیبت مردمان رنجدیده این منطقه بکاهند.
نازیباست که پیش‌کسوتان رسانه‌ای شرق اصفهان که سالها پیش با امکانات کم خبرنگاران صدا و سیما بوده اند در این روز از دید مسئولین ناپیدا شوند و کسی سراغی از آن‌ها نگیرد و حتی شاخه گلی را هم از آن‌ها دریغ کنند.

جا دارد توجهی بیشتر و عنایتی ویژه به رسانه‌ها و خبرنگاران شرق شود که در موقعیتی به‌مراتب تنگ‌تر و بحرانی‌تر و با امکانات محدودتر به مجاهده در مسیر حل چالش‌های بزرگ این منطقه می‌پردازند.

کجای دنیا چنین دیده‌اید یا در کدام صنف دیگر این مملکت مشاهده کردید که بدون امنیت شغلی و بیمه مشخص و سابقه کار نامعلوم، عده‌ای بیایند تن به کاری سخت و دقیق و طاقت‌فرسا بدهند و گاهی شبانه‌روزی زندگی و تفریح خود را فدا کنند و کاری تخصصی و فنی ارائه دهند و در برابر این کار مهم و حساس و حیاتی به حداقل‌ها قناعت کنند، دائم استرس بکشند و شب‌ها خواب خبرهای ننوشته دم صبحشان را ببینند و همه را بزرگ کنند تا خودشان فنا شوند.

 

یک کلام، اخر کلام
امیدواریم رسانه‌های شرق اصفهان به‌جای نقد همدیگر و خرده گرفتن از یکدیگر برای بزرگ کردن خود به مشارکت و اتحاد و جریان سازی بیشتر بپردازند تا شاهد موج بزرگ جریان سازی رسانه‌ای از شرق اصفهان باشیم که اگر این موج با حمایت مسئولین روبه‌رو شود تمامی مشکلات را به یاری امام زمان (عج) ساحل امید خواهد رساند، (ان‌شاءالله)

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.