سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:00 - پنجشنبه 16 مرداد 1393

مشکل خشکی رودخانه‌ زاینده‌رود یک مسئله ملی است

معاون رئیس جمهور در اصفهان گفت: مشکل زاینده‌رود یک مشکل ملی بوده و همه توجه دولت این است که مسئله آب و کم‌آبی را در کشور برطرف کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمد باقر نوبخت در نشست خبری خود با خبرنگاران استان اصفهان، با اشاره به سهم استان اصفهان از اعتبارت ملی و عمرانی اظهار کرد: از 41 هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی، سهم اصفهان 800 میلیارد تومان بوده که اگر طرح‌هائی داشته باشد که تا پایان سال 93 به بهره‌برداری برسد اعتبار ویژه را به آن اختصاص می‌دهیم.

وی بیان کرد: اگر به دنبال توسعه ایران هستیم باید بر اساس مزیت‌های نسبی عمل کنیم تا به توسعه دست پیدا کنیم و اصفهان رتبه دوم استانی را در خلق درآمد برای کشور دارد و با توجه به وضعیت کنونی کشور و بر اساس شاخصه‌های عدالت باید جایگاه استان ارتقا پیدا کند و در راستای توسعه کشور از این استان استفاده شود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه استعداد استان اصفهان به گونه‌ای است که در برنامه ششم می‌تواند نقش موثری داشته باشد، تصریح کرد: اصفهان از نظر درآمد دومین استان کشور است که می‌تواند همه استان‌های کشور را پوشش دهد.

وی با اشاره به موضوع آب و مسئله خشکی زاینده رود افزود: مشکل زاینده رود یک مشکل ملی بوده و همه توجه دولت این است که مسئله آب و کم‌آبی را در کشور برطرف کند؛ دولت برنامه‌هائی در این زمینه دارد که امید داریم بتواند نقش موثری در این زمینه داشته باشیم و افتخار دولت تدبیر و امید است که بتواند این مشکل میراث مانده از قبل را حل کند.

نوبخت با اشاره بحث هدفمندی یارانه‌ها خاطرنشان کرد: تبصره 210 قانون، منابعی را برای دولت مشخص کرده که از 59 هزار میلیارد و 300 میلیون تومان، 42 هزار میلیارد به صورت یارانه نقدی، 10 هزار میلیارد به بخش تولید، 480 میلیارد به بخش بهداشت و درمان و 2 هزار میلیارد نیز برای بیمه بیکاری و اشتغال اختصاص یافته است، با توجه به اجازه مجلس برای افزایش قیمت‌ها، دولت‌های نسبت به آن اقدام نکرده است.

وی با اشاره به سیاست‌های اقتصادی دولت بیان کرد: تمام تلاش ما در تیم اقتصادی دولت بر این بود که تورم را از 35 درصد به 25 درصد برسانیم که انجام شد و اکنون بر اساس گزارش مرکز آمار ایران تورم کل بر زیر 25 درصد و تورم نقطه به نقطه به 14.6 درصد رسیده است.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.