اصفهان شرق

قتل مادر توسط پلیس آمریکا، جلوی چشم دختر یکساله اش

کدخبر: 2673
1392/07/13 در ساعت 19:08

به گزارش اصفهان شرق به نقل از صاحب: در این حادثه که به گفته پلیس تروریستی نبوده، سرنشینان یک خودرو که مادر و کودک بودند؛ مورد اصابت گلوله پلیس قرار گرفته اند که منجر به کشته شدن مادر شده است.

در این حادثه فرد کشته شده، زن ۳۴ ساله ای به نام ماریام کارِی(Miriam Carey) است.

خانم کارِی ۳۴ ساله و ساکن شهر استمفورد در ایالت کانیتکت بوده است.

کاری در بدفورد استایوسانت، بروکلین (در نزدیکی نیویورک) به دنیا آمده است. او دارای مدرک کاردانی دندانپزشکی از کالج Hostos Community است.

کاری همچنین در سال ۲۰۰۷ در رشته تغذیه از کالج بروکلین فارغ التحصیل شده است.

کاری به عنوان کمک دندانپزشک فعالیت داشت. دکتر استیون آکن، سرپرست مقتول در محل کارش، خانم کاری را فردی غیر سیاسی و با روحیه ای شاد خوانده است.

دوستان نزدیک خانم کاری نیز از روحیه بالای ایشان یاد کرده اند.

این در حالی است که طبق اظهارات پلیس این زن ماه ها از افسردگی رنج می برده و سابقه بستری نیز داشته است.

از سوی دیگر پلیس تاکید کرده است که در این حادثه شخص کشته شده سلاحی نداشته است و در گزارش پلیس نیز آمده که خانم کاری قبل از اینکه از خودرویش پیاده شود، هدف بیش از هشت گلوله قرار گرفته است.

پلیس شهر استمفورد هم تاکید کرده است که زن کشته شده هیچ سوء پیشینه‌ای نداشته است. دختر یکساله کاری به نام اریکا در روز حادثه نیز همراهش بوده است. این دختر هم اکنون نزد پلیس نگهداری می شود.

واکنش ها به قتل راننده زن آمریکایی توسط پلیس کاخ سفید:

صفحه ویکی پدیای ماریام کری +

11110

* تمرد از فرمان پلیس برای کشتن یک فرد کافی نیست

 – نخستین واکنش به حادثه تیر اندازی مقابل کنگره آمریکا درواشنگتن پست، استاد دانشگاه دادگستری نیویورک درواکنش به قتل راننده زن آمریکای گفت: وقتی این فرد از هیچ خشونتی استفاده نکرده چرا به وی شلیک شده است؟ تمرد از فرمان  پلیس مبنی بر پیاده شدن از خودرو دلیل کافی برای کشتن یک فرد نیست.

* بررسی چگونگی حمایت از ملت بی گناه آمریکا توسط نمایندگان مردم ایران

– حقییقت پور، عضو فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با مرصاد نیوز تاکید کرد: پلیس ایالات متحده وقتی مادر آمریکایی را در مقابل کودکش می کشد به هیچ بشری در دنیا رحم نمی کند.  وی افزود: نمایندگان مردم  ایران چگونگی حمایت از ملت بی گناه آمریکا را بررسی می کنند.

14160

* کشتار مردم آمریکا با هیچ قاعده ی انسانی همسان نیست

– حیدر پور عضو فراکسیون حقوق بشر مجلس هم در گفتگو با بوتیا نیوز بیان کرد: کشتار مردم در آمریکا با هیچ قاعده ی انسانی و حقوق بشری همسان نیست.

* مریام کاری روانی نبود

– خانواده مریام کری راننده زن کشته شده توسط پلیس کاخ سفید نیز در گفتگو با سی ان ان به نقل از بوتیا نیوز، اعلام کرده اند:  مریام روانی نبود، وی سزاوار این برخورد نیست، آیا تیر اندازی تنها راه خاتمه دادن به این مساله بود.

* آیا نمی شد به لاستیک های خودرو شلیک کرد

بر اساس آخرین اخبار کار بران فیس بوک صفحه “یاد بود ماریام کاری” را ایجاد کرده اند. این کاربران درباره نحوه مقابله با این راننده زن که مقابل کنگره آمریکا به ضرب گلوله ماموران کشته شده پرسیده اند که آیا نمی شد برای توقف ماشین وی به لاستیک های ماشین شلیک کرد؟

14161

منابع:

صفحه ویکی پدیای ماریام کری

ای بی سی نیوز +

ای بی اس نیوز +

دیلی بست +