سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:30 - چهارشنبه 15 مرداد 1393

شهر رویا‌های اصفهان شهر‌بازی ثروتمندان است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: قیمت‌های اعلام شده از سوی شهرداری اصفهان برای نرخ بلیت شهر‌بازی شهر رویا‌ها نشان می‌دهد که شهر رویا‌ها شهر‌بازی ثروتمندان است و این شهر‌بازی قابل استفاده برای اقشار کم‌درآمد و حتی قشر متوسط نیست.

به گزارش اصفهان شرق؛ ندا واشیانی‌پور با اشاره به اینکه بنده نخستین مخالف لایحه شهرداری در زمینه بلیت شهر‌بازی شهر رویا‌ها بوده‌ام، اظهار کرد: قیمت‌های اعلام شده در این لایحه حاکی از این بود که شهر رویا‌ها شهر‌بازی ثروتمندان است.

وی با بیان اینکه براساس لایحه شهرداری تعیین نرخ بلیت شهر رویا‌ها براساس اندازه قد افراد صورت می‌گیرد، اضافه کرد: افراد با قد 110 سانتی‌متر به صورت رایگان می‌توانند از این شهر‌بازی استفاده کنند و افراد دارای قد 110 تا 140 سانتی‌متر باید 30 هزار تومان و افراد با قد 140 سانتی‌متر به بالا باید 40 هزار تومان پرداخت کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه مخالف گران بودن نرخ بلیت شهر‌بازی شهر رویا‌ها هستم، تصریح کرد: در صورتی که دوباره لایحه شهرداری در زمینه نرخ بلیت این شهر‌بازی گران باشد، به این لایحه رأی نمی‌دهم.

وی با اشاره به اینکه نرخ بلیت شهر‌بازی شهر رویا‌ها نباید گران باشد و باید به صورتی باشد که اقشار مختلف جامعه بتوانند از خدمات این شهر‌بازی استفاده کنند، ادامه داد: در لایحه شهرداری عنوان شده بود که افراد با پرداخت این ورودی مجاز به استفاده از تمام وسایل این شهر‌بازی هستند.

واشیانی‌پور با بیان اینکه شهر‌بازی شهر رویا‌ها دارای 96 دستگاه بازی است که البته من نمی‌دانم که چه تعداد از دستگا‌‌‌ه‌های این شهر‌بازی قابل بهره‌برداری است، تاکید کرد: این شهر‌بازی به صورت مشارکتی از سوی شهرداری و یک شرکت چینی احداث شده است.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری شرکت چینی 28 درصد و سرمایه‌گذاری شهرداری در پروژه شهر‌بازی شهر رویا‌ها 72 درصد است، افزود: در ابتدا به این موضوع اعتراض کردم که چرا لایحه این قدر دیر به شورای شهر ارائه شده، چرا که از مدت‌ها پیش عنوان شده بود که شهر‌بازی شهر رویا‌ها عید فطر افتتاح می‌شود، اما شهرداری لایحه نرخ بلیت این شهر‌بازی را چند روز پیش از عید فطر به صورت دو‌فوریتی به شورا ارائه داده بود.

واشیانی‌پور با اشاره به اینکه زمانی که برای استفاده از خدمات شهر‌بازی قیمت تعیین می‌کنیم، این موضوع پیامد‌های اجتماعی دارد، گفت: با توجه به این موضوع باید برای جلوگیری از پیامد‌های اجتماعی نسبت به تعیین قیمت برای استفاده از خدمات شهر‌بازی شهر رویا‌ها به صورت کارشناسی و تخصصی در این زمینه بررسی شود.

وی با تاکید بر اینکه در شهر اصفهان هیچ شهر‌بازی معقول و پسندیده‌ای وجود ندارد، اظهار کرد: شهر‌بازی شهر رویا‌ها باید برای رفاه حال عموم مردم و اقشار کم‌درآمد، متوسط و مرفه جامعه قابل استفاده باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه با قیمتی که برای ورودی این شهر‌بازی تعیین کرده‌اند، اقشار کم‌درآمد و حتی متوسط نیز نمی‌توانند از این شهر‌بازی استفاده کنند، ادامه داد: همچنین اندازه‌گیری قد افراد پیش از ورود به شهر‌بازی صحیح نیست و نوعی بی‌احترامی به افراد تلقی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اندازه‌گیری قد افراد پیش از ورود به شهر‌بازی معیار خوبی برای تعیین قیمت نیست و با توجه به این موضوع بنده پیشنهاد دادم که براساس تعداد هر خانواده قیمت ورودی به این شهر‌بازی تعیین شود، تصریح کرد: با توجه به گران بودن قیمت بلیت شهر‌بازی شهر رویا‌‌ها این شهر‌بازی تنها ویژه قشر مرفه است.

واشیانی‌پور با تاکید بر اینکه اندازه‌گیری قد در ورودی شهر‌بازی با فرهنگ ما هم‌خوانی و سنخیت ندارد، اضافه کرد: تعیین نرخ بلیت شهر رویا‌ها براساس اندازه‌گیری قد در ورودی این شهر‌بازی براساس فرهنگ چینی‌ها است و این موضوع حاکی از این بوده که فرهنگ چینی‌ها به ما تحمیل شده است.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل و بهانه‌هایی که شهرداری می‌آورد این است که ما شریک چینی داریم و نظرات شریک چینی برای تعیین نرخ بلیت برای شهر رویا‌ها باید در نظر گرفته شود، تاکید کرد: سهم شریک چینی در این پروژه 28 درصد است و ما باید به اندازه 28 درصد اجازه تصمیم‌گیری به شریک چینی بدهیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود:  شهر‌بازی شهر رویا‌ها به منظور ایجاد شادی و نشاط اجتماعی برای مردم احداث شده است و اگر ورودی شهر‌بازی مبلغ بسیار بالایی باشد، تنها افراد مرفه قادر به استفاده از این شهر‌بازی هستند و قشر محروم همچنان برای استفاده از این شهر‌بازی محروم می‌مانند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری باید نرخ پایینی را از شهروندان برای استفاده از شهر‌بازی شهر رویا‌ها دریافت کند، اضافه کرد: شهرداری باید از سود‌آوری خود کم کند و زمینه‌های لازم را برای استفاده افراد محروم جامعه نیز فراهم کند.

واشیانی‌پور با تاکید بر اینکه هدف ما از ایجاد یک مکان تفریحی در سطح شهر این است که اوقات فراغت جوانان پر شود، گفت: باید با ایجاد مراکز تفریحی مانند شهر‌بازی شهر رویا‌ها به فکر این باشیم که تمام جوانان ما بتوانند از این مکان‌ها استفاده کنند.

وی اظهار کرد: تفریحات سالم باید جایگزین تفریحات نا‌سالم مانند قلیان کشیدن جوانان شود.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.