سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:30 - چهارشنبه 15 مرداد 1393

استان اصفهان رتبه 23 طلاق در کشور را دارد

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: استان اصفهان با 8 هزار و 196 مورد طلاق در سال گذشته رتبه 23 طلاق در کشور را دارد که از هر یک‌هزار نفر یک نفر طلاق گرفته است.

به گزارش اصفهان شرق؛ توررج حاجی‌رحیمیان شامگاه دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان اصفهان با اشاره به شاخص‌های جمعیتی کشور و مقایسه آن با این استان اظهار کرد: نرخ رشد جمعیت در کشور 1.28 درصد بوده که این شاخص در استان اصفهان 1.3درصد است و نرخ ثبت ولادت در استان اصفهان 16 و نرخ رشد وفات 4.9 درصد بوده که این میزان پایین‌تر از نرخ کشوری است.

وی  با بیان اینکه بیش از 2 میلیون نفر در شهر اصفهان زندگی می‌کنند، افزود: متوسط رشد سالانه جمعیت در اصفهان 1.82 درصد و بعد خانوار 3.3 درصد و میانگین سنی 31.8 درصد است.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان رشد متوسط سالیانه از سال 45 تا سال 92 را فقط در سال 62 با رشد جمعیت 4.2 درصدی همراه دانست و تصریح کرد: به مرور طی دهه‌های بعدی این رشد روند کاهشی داشته است، چنانکه در سال 92، به 1.3 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه بیشترین گروه سنی استان اصفهان بین 15 تا 29 سال و با شاخص 30 درصد است، ادامه داد: بر اساس آمار سال 90، بُعد خانوار در استان اصفهان سه نفر با 29 درصد بالاترین گروه سنی و سپس چهار نفر با 27.7 درصد بالاترین گروه سنی را به خود اختصاص داده‌ است.

حاجی‌رحیمیان با بیان اینکه نرخ باروری سال گذشته در استان اصفهان بین 25 تا 29 سال بوده است،گفت: جمعیت زنان در بین این سنین 290 هزار و 100 نفر بوده است که تعداد ولاد‌ت‌های صورت گرفته آنها 29 هزار و 433 عدد بوده است.

وی در ولادت مقایسه‌ای کشور بالاترین نرخ رشد جمعیت را مربوط به استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: پایین‌ترین نرخ رشد جمعیت کشور مربوط به استان گیلان است که استان اصفهان نیز رتبه 25 در نرخ رشد جمعیت را با 79 هزار و 371 نفر ولادت در سال گذشته داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان بیشترین نرخ ولادت استان اصفهان را مربوط به تیران و کرون و کمترین نرخ ولادت را مربوط به شاهین‌شهر و میمه عنوان کرد و افزود: بیشترین نرخ فوت مربوط به شهرستان خوانسار و کمترین نرخ فوت مربوط به شهرستان آران و بیدگل بوده است.

وی با اشاره به وضعیت وفات در کشور، خراسان‌جنوبی را با بالاترین نرخ رشد وفات و استان البرز را پایین‌ترین نرخ رشد وفات دانست و گفت: استان اصفهان  از نظر وضعیت وفات رتبه 14 را با 24 هزار و 500 نفر مورد فوتی در سال گذشته داشته است.

حاجی‌رحیمیان همچنین به ثبت وقایع ازدواج استان اصفهان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 4.6 درصدی ازدواج مواجه بودیم، چنانکه در سال گذشته 43 هزار و 720 مورد ازدواج رخ داده است که طبق محاسبات صورت گرفته نرخ ازدواج 8.8 درصد گزارش شده است.

وی بیان کرد: بیشترین حجم ازدواج‌های ثبت شده مردان در استان اصفهان را گروه سنی 29-25 سال به خود اختصاص داده‌اند که این توزیع سنی در کل کشور بین 24- 20 سال است.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان بیشترین حجم ازدواج‌های ثبت شده زنان در استان را گروه سنی 24-20 سال عنوان کرد و افزود: این توزیع سنی معادل رده سنی در کل کشور است.

حاجی‌رحیمیان با بیان اینکه در سال گذشته 8 هزار و 196 مورد طلاق در استان ثبت شده است، گفت: نرخ طلاق در استان اصفهان 6.1 درصد است که هر ماه حدود 683 مورد طلاق اتفاق می‌افتد.

وی روند طلاق در چهار ماهه نخست سال جاری را با رشد 29 درصدی دانست و افزود: استان اصفهان با 8 هزار و 196 مورد طلاق در سال گذشته رتبه 23 طلاق در کشور را دارد که از هر یک هزار نفر یک نفر طلاق گرفته است و این در حالی است که استان خراسان‌رضوی دارای بالاترین نرخ رشد طلاق و سیستان و بلوچستان دارای پایین‌ترین نرخ رشد طلاق بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: بیشترین حجم طلاق‌های ثبت شده مردان و زنان در استان اصفهان را گروه سنی 29- 25 ساله به خود اختصاص داد‌ند که این توزیع سنی تقریبا معادل رده سنی کشوری است.

وی بیشترین نرخ ازدواج در شهرستان‌های استان را فریدون‌شهر و کمترین نرخ ازدواج را شهرستان لنجان عنوان کرد و افزود: بیشترین نرخ طلاق در شهرستان شاهین‌شهر و میمه و کمترین نرخ طلاق را خمینی‌شهر و گلپایگان داشته است.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.