سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:30 - چهارشنبه 15 مرداد 1393

نخستین اصل در رسیدگی به پرونده آقازاده‌ها قرار نگرفتن تحت فشار لابی‌هاست

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: دستگاه قضایی در بررسی پرونده‌هایی چون مهدی هاشمی نباید تحت فشار لابی‌ها قرار گیرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام احمد سالک پیرامون آغاز نخستین جلسه دادگاه بررسی پرونده مهدی هاشمی و بیان ابعاد مثبت اجتماعی در رابطه با صلابت برخورد قوه قضاییه کشور در برخورد با مجرمان اقتصادی و سیاسی اظهار کرد: اجرای عدالت مبتنی بر قوانین شرع و اسلام است و ملت ایران چنین خواسته‌ای دارد.

وی بیان کرد: بنابراین لازمه به نتیجه رسیدن اموری همچون رسیدگی به پرونده‌های حساس و مهمی چون مهدی هاشمی آن است که دستگاه قضایی تحت فشار هیچ‌گونه شخصیت و قدرتی قرار نگیرد و این نخستین اصل است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد: نکته دوم پیرامون پرونده مهدی هاشمی این است که نخستین جلسه دادگاه وی غیرعلنی برگزار و آنچه که اطلاع‌رسانی شد، این است که فقط کیفرخواست قرائت شده است. ولی طبق اخبار واصله از درون دادگاه، گویی جهت‌دهی برای اثبات عدم دخیل بودن مهدی هاشمی در جریان کرسنت صورت می‌گیرد.

وی تاکید: پرونده و جریان کرسنت موضوعی بسیار مهم است و نقش مهدی هاشمی در آن برجسته و موثر بوده و این مسئله نباید فراموش شود.

سالک افزود: ما باید منتظر حکم دادگاه مربوطه باشیم و با وجود آنکه دخالت در فتنه 88 و فساد در جریان کرسنت با اسم مهدی هاشمی پیوند خورده است ولی نباید قضاوتی جز رأی و نظر قاضی پرونده و قوه قضاییه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: قطعا حکم صادرشده و نهایی در پایان دادگاه‌های مهدی هاشمی معیار ارزیابی اذهان عموم مردم نسبت به عملکرد قوه قضاییه است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: روشن‌ شدن و شفاف‌سازی همه زوایای پرونده‌های چندبعدی چون مهدی هاشمی که مسائل اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی در آن دخیل است، از دیگر موضوعاتی است که قوه قضاییه باید مدنظر داشته باشد.

وی در پایان ضمن دادن هشدارهایی مبنی بر اینکه چنانچه مردم و اذهان عمومی حکم نهایی را مطابق با جرائم مطرح‌ شده و یا بر اساس عدالت و حقیقت نبینند، صدای مخالفت بلند می‌کنند، گفت: دستگاه قضایی باید بدون توجه به هرگونه فشار، لابی و جریان‌سازی‌های سوء به کار خود بر محور عدالت ادامه دهد و بداند که صداقت با مردم، ایستادگی و عدالت‌محوری در رفتارش، باعث تحکیم نظام جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.