سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 08:00 - چهارشنبه 15 مرداد 1393

نماینده مردم اصفهان:

کمیته تصمیم‌گیرنده برای دریاچه ارومیه باید نسبت به خشکی زاینده‌رود نیز اهمیت قائل شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ای کاش بحران زاینده‌رود به اندازه دریاچه ارومیه در سطح کشور به آن توجه می‌شد، گفت: کمیته تصمیم‌گیرنده برای دریاچه ارومیه باید نسبت به بحران خشکی زاینده‌رود نیز اهمیت قائل شود.

به گزارش اصفهان شرق؛‌ عباس مقتدایی در چهل و  سومین جلسه کمیته آب  اتاق اصفهان  اظهار کرد:نباید با محکوم کردن طرف مقابل به دنبال رفع مشکلات باشیم بلکه باید مشکلات را با هم برطرف کنیم و هر دو طرف به خواسته‌های منطقی خود برسند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خواستار  ایجاد زمینه گفتگوی منطقی بین استان‌ها در موضوع تنش آب زاینده رود شد و گفت:نمایندگان مردم در مجلس و مسئولان استان‌ها هم‌جوار می‌توانند با گفتگو اختلافات را برطرف و راهکاری برای برطرف شدن مشکلات مشترک بین مردم استان‌ها را پیدا کنند.

وی خواستار قرار گرفتن بحران زاینده رود به اندازه دریاچه ارومیه در سطح کشور شد و گفت: کمیته تصمیم گیرنده برای دریاچه ارومیه باید نسبت به بحران خشکی زاینده‌رود توجه کند.

مقتدایی خاطرنشان کرد: برای احیای زاینده رود اقشار مختلف جامعه در حال پیگیری می‌باشند ولی تمرکز و هم‌افزایی بین آنان وجود ندارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان  مدیریت یکپارچه و دریافت خسارت خشکسالی را دو مصوبه مهم شورای عالی آب در مورد زاینده رود عنوان کرد و گفت: اجرای این مصوبات از سوی مسئولان استان باید پیگیری شود و نمایندگان باید برای تصویب مصوبات مورد نیاز تلاش کنند.

وی از بررسی طرح نجات تالاب‌ها و دریاچه‌ها در صحن مجلس خبر داد و گفت: این طرح می‌تواند به احیای تالاب بین‌المللی گاوخونی کمک کند.

مقتدایی تاکید کرد: هیچ اختلاف‌نظر جدی در بین نمایندگان استان اصفهان نسبت به موضوع بحران زاینده‌رود وجود ندارد و انسجام قابل توجهی بین آنان وجود دارد.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.