سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 10:10 - سه شنبه 14 مرداد 1393

فرماندار اصفهان مطرح کرد:

جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز با اجرای طرح ساماندهی حریم زاینده‌رود

فرماندار اصفهان گفت: با اجرای کامل طرح ساماندهی بستر و حریم رودخانه زاینده‌رود از برداشت‌های غیرمجاز به ویژه برداشت مستقیم از فاضلاب جلوگیری می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق: فضل‌الله کفیل ضمن بازدید از كار ساماندهي بستر رودخانه زاينده‌رود، احداث جاده دسترسي در دو طرف رودخانه و تصفيه خانه فاضلاب شرق اصفهان، با تأكيد بر اجراي كامل ساماندهي زاینده‌رود به منظور نظارت مستمر بر آن و جلوگيري از تخلفات و برداشت‌هاي غيرقانوني، خواستار همكاري كشاورزان و مالكان اراضي اطراف رودخانه در اجراي اين طرح شد.


وی اجراي اين طرح را در مرحله نخست به نفع كشاورزان دانست و افزود: با اجراي كامل اين طرح ضمن جلوگيري از برداشت‌هاي غيرمجاز به ويژه برداشت مستقيم از فاضلاب و جلوگيري از آلودگي محصولات كشاورزي، بهترين بهره‌وري از فاضلاب موجود خواهد شد.


فرماندار اصفهان در ادامه از تصفيه خانه شرق اصفهان بازديد و بر توسعه فضاي سبز شرق اصفهان به منظور جلوگيري از گسترش كوير و ريزگردها كه بر محيط زيست اصفهان تاثير قابل توجهي دارد تاكيد کرد.


وي ساماندهي و بازنگري كامل و برنامه‌ريزي اصولي و دقيق براي انتقال پساب فاضلاب و استفاده از آن را يك ضرورت برشمرد و تاکید کرد: در راستاي حفظ سلامت جامعه خواستار برخورد قاطع با متخلفان توسط مراجع قانوني با استفاده‌ كنندگان فاضلاب براي آبياري محصولات كشاورزي به ويژه محصولات غده‌اي هستیم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.