اصفهان شرق

برنامه سبک زندگی قرآنی در سیمای اصفهان حرکتی رو به جلو

کدخبر: 26494
1393/05/14 در ساعت 01:10

به گزارش اصفهان شرق: مدتی است که برنامه ای به همت سیمای اصفهان و مشارکت ستاد برگزاری نمایشگاه قرآن با عنوان سبک زندگی قرآنی در حال اجرا می باشد که می توان این برنامه را به عنوان حرکتی رو به جلو در بین دیگر برنامه های دینی این شبکه نام برد.
هدف از تنظیم این یادداشت تعریف و تمجید از فرد و یا رسانه ای خاص نیست بلکه نوع برنامه و همزمانی با دغدغه های مقام معظم رهبری به نوعی قلم را در نگارش مطلب به جریان انداخت.

آنچه که برنامه ها را رو به محتوایی بسیار خوب انتقال می دهد نوع بیان و اطلاع کارشناس و مجری کارشناس می باشد تا بتوان با هنرمندی تمام، خواسته ی مخاطب خود را در یافته و به سمت پاسخ در حرکت باشد.
نکته ای مثبت در رابطه با برنامه ی نام برده شده در ابتدای مطلب، وجود مجری توانمند و مسلط به موضوعات اسلامی و کارشناس زبده می باشد که توانسته با چینش مطلوب برنامه ها نگرشی مطلوب را به چشم بیننده برساند و شاید حیطه ی کار مجری در رفت و آمد های بین مردم و مطلع بودن از بسیاری معضلات توانسته است دایره ی وسیعی به سوالات مطرح شده در این برنامه دهد.

 

fgf11111
صراحت کلام در این برنامه و بازگو کردن بسیاری از معضلات جوانان نوعی رابطه دوستانه بین جوان و رسانه در این برنامه گذاشت که می توان از برخی تحلیل ها در جمع های خودمانی به درستی شاهد این موضوع بود.
گفتنی است پاسخ های کارشناسانه آیت الله مهدوی از اساتید به نام حوزه توانسته است در جذب مخاطب تاثیر بالایی را داشته باشد و در شب های کوتاه و گاها روزهای بلند تابستان علی رغم نبود زمان دقیق اجرای برنامه، مخاطبان خاص خود را پای تلویزیون اصفهان بنشاند.

2001
سبک زندگی قرآنی و ادامه دار بودن آن به نوعی موافقت با حل مشکلات پیش روی جوان امروز ما می باشد و از این رو نقش مثبت بر انعکاس خواسته مقام معظم رهبری و ترویج آن در بین جوانان در بین موضوعات مطرح شده در این برنامه جلوه نمایی می کند که امیدواریم فعالانه در این راستا ادامه یابد تا شبهه های مطرح شده در بایدها و نباید های بین نسل جوان را به نحو مناسب پاسخ دهد.

موضوعات مطرح شده در باب امربه معروف، توسل، عفاف و حجاب، ازدواج، تربیت فرزند، مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی با روش نوین بهترین رویکرد در اجرای این برنامه می باشد که توانست همزمان با ماه رحمت در بین بینندگان راه یابد.
اگر به این نکته توجه کافی داشته باشیم که تنظیم وقت می تواند در جذب دیگر مخاطب های با برنامه دقیق، موثر باشد می بایست با نگاه حق عدم اجرا در زمان دقیق را از معایب اجرایی برنامه در کنار صدها حسن آن مشاهده کنیم، آن هم برنامه ای که منبع آن قرآن و کارشناس و مجری از روحانیون به نام استان می باشد.
در راستای حرکت مثبت در ضبط این برنامه بر آن شدیم که گفتگویی با ستاد نمایشگاه در زمینه مدت زمان اجرای برنامه داشته باشیم.
مسئول ستاد نمایشگاه قرآن در پاسخ به این سوال گفت: در صورتی که صدا وسیما آمادگی لازم در اجرای این برنامه دینی را داشته باشد نمایشگاه آمادگی خود را در مشارکت فعال در ضبط برنامه خواهد داشت.
باشد تا در بین هزاران فیلم و سریال پخش شده و در حال ضبط بتوان توانمند در ضبط برنامه های دینی همانند سبک زندگی قرآنی با رویکرد نوین در جذب مخاطب وارد شد.