سرویس: اجتماعی 18:35 - شنبه 13 مهر 1392

ركاب زني كه هر روز طلوع خورشيد، درانتظاراوست

سپیده دم یکی از روزهای پاییزی به سراغ مردی رفتیم که 25 سال ورزش صبحگاهی در کویر جرقویه، نشاط اولیه در کار روزانه اش می باشد.

DSC01630

گفتگوي خبرنگار اصفهان شرق در جرقويه عليا با ركاب زني كه هر روز طلوع خورشيد درانتظاراوست .
وقتي حرف از ورزش صبحگاهي مي زنيم بيشتر اهالي حسن آباد جرقويه عليا در ذهنشان تصوير شخصي مجسم مي شود كه هر روز چهره اش را مي بينند و يا هر چند وقت يكبار خود به سراغ او ميروند.

DSC01645 DSC02605 DSC02607 DSC02612
او مردي با اراده قوي اهل حسن آباد جرقويه كه از زمان كودكي تا سن 30 سالگي به ورزش فوتبال علاقه زيادي داشت و بعد از كناره گيري از فوتبال به دوچرخه سواري و پياده روي روي آورد و به مدت 25 سال از سال1367 تا كنون هر بامداد اين ورزش ها را انجام مي دهد.
بيشتر مردم در هر بامداد صداي گام های او و جيغ جيغ زنجير دوچرخه اش را مي شنوند. كوچه ها، خيابانها،  دشتها و كوه هاي اطراف منطقه با اوآشنا هستند .

 DSC02621  DSC01619 DSC01614

غلامرضا(رضا) جعفرزاده ورزشکار بومی شهر ما در این گفتگو چنین بیان کرد:
زمان كودكي به ورزش خصوصا فوتبال علاقه داشتم تا سال 1367 و ازآن تاريخ به بعد به پياده روي و دوچرخه سواري روي آوردم و به مدت 25 سال هر بامداد اين ورزشها را انجام مي دهم.
وی ادامه داد: مسیر ورزش صبحگاهی من از منزل شروع می شود. زمان ورزش من در تابستان ساعت 5 و در زمستان ساعت 6 به مدت يك و نيم ساعت می باشد.

DSC01611

غلامرضا از تاثیر ورزش بر سلامتی گفت: چند سال پيش من دچار سردرد ، زانو درد و درد ستون مهره ها بودم، ولي شكر خدا اين امراض نيز با انجام مداوم ورزش صبحگاهی دربدن من از بين رفت
توصیه ی ورزشکارحسن آبادی به همشهریان: توصيه من به افرادي كه قند، چربي، فشار خون و بيماري هاي قلبي عروقي دارند این است که  براي سلامتي خود ورزش كنند كه بهترين دارو و کم هزینه ترین درمان  براي اين افراد ورزش است، از همين الان تصميم بگيريد كه فردا صبح شروع كنيد و من منتظر شما هستم .
غلامرضا جعفرزاده از مسئولین خواستار توجه به ورزش و جوانان حسن آبادی را داشت،  تا عاملی در تشویق جوانان برای پیاده روی در هوای پاک کویر جرقویه باشد.

DSC02612

همچنین بخوانید:

4 نظر در مورد “ركاب زني كه هر روز طلوع خورشيد، درانتظاراوست”

  1. سلام علیکم .

    ازوبلاگهای بچهای امامزاده قاسم نیزدیدن بفرمائید آخه ماهم باشما همزبانیم ملطفتید

    http://emamzadeghasemkohpa.blogfa.com/

    http://www.abolfazlmanzoori.blogfa.com/

    http://www.abolfazlmanzoori.blogfa.com

  2. چریغ گفت:

    با سلام
    مطلب شما در چریغ منتشر گردید
    موفق باشید

  3. vahid.dialame گفت:

    خیلی جالب بود.

  4. رمضانعلی حاجیان گفت:

    با تشکر فراوان از شما . خیلی جالب بود

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.