سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:15 - دوشنبه 13 مرداد 1393

آشنا: روحانی باید ۲۰ سال پیش رئیس‌جمهور می‌شد

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور می‌گوید روحانی باید از ۲۰ سال پیش به جای هاشمی و خاتمی رئیس‌جمهور می‌شد و او بهاری بود که ۲۰ سال پشت زمستان ماند.

به گزارش اصفهان شرق؛ مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور می‌گوید روحانی باید از 20 سال پیش به جای هاشمی و خاتمی رئیس‌جمهور می‌شد و او بهاری بود که 20 سال پشت زمستان ماند.
حسام‌الدین آشنا در مصاحبه با تارنیوز ضمن تصریح بر اینکه سال 76 به خاتمی رأی نداده بود، گفت: بار جمهوری اسلامی سنگین‌تر از توان اجرایی خاتمی بود. ناطق‌نوری را هم رئیس‌مجلس خوبی می‌دانستم نه رئیس‌جمهور خوب (البته) آقای ناطق قدرت اجرایی بالایی نسبت به آقای خاتمی داشتند.
وی در ادامه با بیان اینکه «من و سعید جلیلی و دیگر فارغ‌التحصیلان دانشگاه امام صادق اشتراکات بنیادین داریم» درباره دلیل این شباهت می‌گوید: پیوند با اسلام و انقلاب اسلامی، پیوند با امام و رهبری، توجه به ارزش‌های انقلابی و توان اقدام در روش‌های غیربوروکراتیک و تقدم اخلاق بر سیاست.
آشنا همچنین گفت: من به ستاد ]در زمان رقابت‌های انتخاباتی روحانی[  اعتقاد نداشتم و برای مشورت به منزل او می‌رفتم و نه ستاد انتخاباتی.
وی در ادامه درباره روحانی گفت: من می‌فهمیدم که یک فردی ظرفیت خیلی بالایی را برای مسئولیت‌پذیری داشته است و همانطور که آن فیلم اول ایشان اسم‌گذاری شد «این بهاری است که در پشت زمستان مانده است» از نظر ما یک بهاری بود که پشت زمستان مانده بود. زمستان هم یک مقدار زیادی طولانی شده بود. (خبرنگار: زمستان 8 ساله منظورتان است؟)  نه. واقعیت این است که برای من 16 سال یا بین 12 تا 16 سال بود. جرات می‌کنم بگویم 20 سال. روحانی سال 72 می‌توانست رئیس‌جمهور شود.
آشنا افزود: اما از نظر من آقای دکتر روحانی از سال 72 می‌توانست مسئولیت کشور را برعهده گیرد. یعنی آقای روحانی در دوره دوم آقای هاشمی می‌توانست رئیس‌جمهور شود.
اظهارات مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور از آن جهت قابل تأمل است که برخی اصلاح‌طلبان و کارگزارانی‌ها اصرار دارند رئیس‌جمهور را در حاشیه و سایه‌ هاشمی رفسنجانی یا خاتمی تعریف کنند اما برخی اخبار موثق حاکی از انزجار رئیس‌جمهور نسبت به القائات افراطیون کارگزارانی و اصلاح‌طلب است. به همین دلیل نیز او شعار اعتدال را پیش کشید و برخی مشاورین وی از مکتب نیاوران سخن گفتند.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.