سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:30 - دوشنبه 13 مرداد 1393

دانش‌آموزان اصفهانی برای کمک به مناطق محروم اعزام می‌شوند

جانشین بسیج دانش‌آموزی اصفهان گفت: ۱۰ هزار نفر از دانش آمزوان بسیجی در قالب اردوهای یک روزه جهادی به منظور کمک به مناطق محروم اعزام می‌شوند تا زمینه توسعه این مناطق فراهم شود.

به گزارش اصفهان شرق، روح‌الله قاسمی پیش‌از‌ظهر دیروز در نشست خبری اردوهای طرح ولایت دانش‌آموزی اصفهان اظهار کرد: این طرح در راستای تربیت کادر انقلابی، مومن، بصیر، و توانمند برای آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی تهیه شده و در حال اجرا است.

وی افزود: طرح یاوران ولایت در قالب 2 دوره مجزا ویژه خواهران و برادران بسیجی به منظور تربیت دانش‌آموزان بسیجی برای تصدی مسئولیت واحدهای بسیج دانش‌آموزان پیشگامان طرح ریزی شده که دانش‌آموزان در طول دوره مباحث آموزشی، فرهنگی، تربیتی و مهارتی را فرا می‌گیرند.

جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی اصفهان خاطر نشان کرد: این 2 دوره از تاریخ 11 تا 14 مرداد سال جاری برای 500 نفر از دانش‌آموزان خواهر و از تاریخ 15 تا 18 مرداد برای 500 نفر از دانش‌آموزان پایه دوم از مقطع متوسطه دوم برادر در اردوگاه شهید بهشتی شهر ابریشم اصفهان به صورت شبانه روزی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره طرح یاوران ولایت ویژه دانش‌آموزان بسیجی تیزهوشان بیان کرد: این دوره نیز به استعداد 200 نفر از دانش‌آموزان مدارس تیزهوش مقطع متوسطه دوم برنامه ریزی شده و این دوره در اردوگاه شهید کشوری شهید بهشتی شهر اصفهان برگزار می‌شود.

قاسمی با اشاره به دوره آموزش یاوران شهید فهمیده خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی با هدف آموزش دانش‌آموزان بسیجی پایه هشتم از مقطع متوسطه اول به منظور تصدی جانشین واحدهای بسیج پویندگان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این دوره به مدت 2 شبانه روز در اردوگاه شهدای درچه در دوره 260 نفره برای دانش‌آموزان بسیجی برادر در تاریخ 27 تا 30 مرداد و در دو دوره 260 نفره برای دانش‌آموزان بسیجی خواهر در تاریخ 1 تا 4 شهریور برگزار می‌شود.

جانشین بسیج دانش‌آموزی اصفهان با اشاره به دوره آموزش مقدماتی سرگروه‌های شجره طیبه صالحین اظهار کرد: این دوره ویژه معلمان بسیجی مدارس ابتدائی واحدهای بسیج امیدان در قالب 3 دوره مجزا برای 750 نفر برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری این 3 دوره شناسایی و آموزش سرگروه‌های شجره طیبه صالحین به منظور ارتقای توانمندی‌های مدیریتی و تربیتی آنها بوده و این معلمان پس از این دوره اقدام به راه اندازی حلقه‌های صالحین ویژه دانش‌آموزان ابتدایی یعنی امیدان می‌کند.

قاسمی به برگزاری دوره آموزشی ارتقای مهارت‌های تخصصی شورای حوزه‌های بسیج دانش‌آموزی اشاره و گفت: این دوره با هدف توانمندسازی و بروز رسانی سطح مدیریت تخصصی شورای حوزه‌های بسیج دانش‌آموزی 59 گانه استان برگزار می‌شود.

وی افزود: این دوره در قالب 2 دوره مجزا در تاریخ 15 و 25 شهریور به مدت یک روز برگزار و اعضای شورای حوزه‌های بسیج دانش‌آموزی در طول سال در حوزه‌های بسیج دانش‌آموزی از طریق ارتباط و تعامل سازنده با زیر مجموعه‌های خود در واحدهای بسیج مدارس فعالیت می‌کنند.

جانشین بسیج دانش‌آموزی اصفهان گفت: در سال تحصیلی 93-94 حدود 50 هزار نفر از دانش‌آموزان پایه دوم از مقطع متوسطه دوم به منظور بازدید و آشنایی با مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس و رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا اعزام می‌شوند.

وی از اردوهای یک روزه جهادی و طرح حفظ قرآن کریم خبر داد و افزود: 10 هزار نفر از دانش آمزوان بسیجی در قالب اردوهای یک روزه جهادی به منظور کمک به مناطق محروم اعزام می‌شوند و سازمان بسیج دانش‌آموزی با همکاری اوقاف طرح حفظ جز سی‌ام، یکم و دوم قرآن کریم و حفظ موضوعی 120 آیه از قرآن را در دستور کار خود قرار داده است.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.