سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 10:30 - دوشنبه 13 مرداد 1393

۹۰ درصد از هزینه‌های بیماران “شیمی درمانی” و “ام‌اس” اصفهان پرداخت می‌شود

مدیر درمان تأمین‌اجتماعی اصفهان گفت: بیماران شیمی‌درمانی و بیماران مبتلا به MS اصفهان تنها ۱۰ درصد از هزینه‌های خود را پرداخت می‌کنند و ۹۰ درصد از هزینه‏های درمان توسط سازمان تامین‌اجتماعی پرداخت می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ علی اعتصام‌پور با اشاره به هزینه‌های انجام شده برای بیماران اصفهانی اظهار کرد: تا پایان سال گذشته بیش از 568 میلیارد تومان برای درمان بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی این استان هزینه شده و از این میزان، بیش از 196 میلیارد و 735 میلیون تومان در بخش درمان مستقیم، و بالغ بر 371 میلیارد و 345 میلیون تومان در بخش درمان غیرمستقیم هزینه شد.

وی با برشمردن 3 بیمارستان دکتر شریعتی، دکترغرضی وحضرت فاطمه الزهرا(س) نجف آباد، 876 تخت مصوب، 26 درمانگاه وپلی کلینیک  به عنوان مراکزملکی تامین‌اجتماعی در استان اصفهان افزود: در سال 92 درمجموع حدود 4 میلیون و 700هزار بیمار توسط پزشکان عمومی، متخصص و روانپزشکان ویزیت شدند.

مدیر درمان تامین اجتماعی اصفهان بیان کرد: مدیریت درمان استان اصفهان از نظر تعداد بیمار بستری با بیش از 77 هزار بیمار که 5.9 درصد از کل بیماران بستری سازمان درکشور را شامل می‌شود، پس از استان تهران در مرتبه دوم قرار دارد.

وی  تصریح کرد: تعمیرات اساسی و نوسازی اورژانس در بیمارستان‌های دکتر شریعتی و حضرت فاطمه الزهرا(س) نجف آباد و احداث پلی‌کلینیک تخصصی در بیمارستان دکتر غرضی، ازجمله پروژه‌های درحال اجرای این استان است.

اعتصام پور در راستای افزایش خدمات نظام سلامت به بیماران خاص، گفت: تمام هزینه‎‏های دارویی این بیماران از جمله مبتلایان به هموفیلی، تالاسمی، و بیماران دیالیزی رایگان بوده، و به‌طور کامل توسط سازمان تامین‌اجتماعی پرداخت می‌شود؛ و درباره بیماران پیوندی نیز هزینه‎های مربوط به عمل پیوند رایگان است.

وی افزود: درباره بیماران شیمی‌درمانی و بیماران مبتلا به MS نیز 90 درصد از هزینه‏‌های درمان توسط سازمان تامین‌اجتماعی پرداخت شده، و تنها 10 درصد ازآن توسط بیماران پرداخت می‌شود.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.