سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:00 - دوشنبه 13 مرداد 1393

محلات محروم اصفهان بی‌بهره از امکانات

تمام محلات و مناطق شهر به صورت یکسان و عادلانه از امکانات و منابع لازم برخوردار نیستند و بی‌بهره بودن محلات محروم شهر از امکانات لازم حاکی از غفلت مسئولان نسبت به رعایت عدالت اسلامی در راستای توزیع امکانات در تمام محلات است.

به گزارش اصفهان شرق؛ ظهر دیروز در بخشی از چهل و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تعدادی از اعضای شورا نسبت به ارائه تذکرات خود در صحن علنی اقدام کردند.

*‌ از بین رفتن منازل میراثی یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در شهر اصفهان است

در ابتدای این جلسه عدنان زادهوش یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان تذکر خود را این چنین آغاز کرد: از بین رفتن منازل میراثی یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در شهر اصفهان است و مسئولان نباید نسبت به این موضوع مهم بی‌توجه باشند.

وی با بیان اینکه منزل روضاتی واقع در خیابان چهارسوق یکی از منازل میراثی  مهم شهر اصفهان است، اضافه کرد: در حال حاضر شهرداری یک باغچه در کنار این منزل درست کرده است و این موضوع مشکلاتی را برای این منزل میراثی ایجاد می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این منازل میراثی هستند و نباید با اقداماتی از سوی مجموعه‌های مختلف از بین بروند.

وی با تاکید بر اینکه توجه به مناطق محروم و رسیدگی به نیاز‌های مردم در این محلات باید در دستور کار شهرداری و مسئولان امر قرار بگیرد، ادامه داد: هفته گذشته به اتفاق تعدادی از اعضای شورای شهر دیداری را با مردم محله باتون داشتیم.

*‌ عدالت اسلامی در راستای توزیع امکانات در محلات شهر رعایت نمی‌شود

زادهوش با بیان اینکه مردم این محله به صراحت اعلام کردند که این محله دارای پارک، کتابخانه، ورزشگاه و امکانات لازم نیست، تاکید کرد: به راستی عدالت اسلامی به کجا رفته است و در حال حاضر مناطق و محلات محروم از امکانات لازم برخوردار نیستند.

وی افزود: بنا به فرموده امام علی (ع) حرف زدن از عدالت آسان است، اما عمل کردن به عدالت آسان نیست.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شهرداری نباید لوایح مربوط به مبالغ ریالی و مباحثی که نیاز به کار کارشناسی دارد را به صورت دو‌فوریتی به شورای شهر ارائه بدهد.

*‌ هنوز مبلغی به حقوق هیچ یک از کارمندان شهرداری اضافه نشده است

محمدرضا فلاح یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه شورای شهر در بودجه امسال مبلغی را پیش‌بینی کرد که این مبلغ هر ماه به حقوق کارکنان شهرداری اضافه شود، گفت: در حال حاضر نیمی از سال می‌گذرد، اما هنوز مبلغی به حقوق هیچ یک از کارمندان شهرداری اضافه نشده است.

وی اظهار کرد: مصوبه شورای شهر در این زمینه باید رعایت شود و شهرداری باید هر چه سریع‌تر این مصوبه را اجرایی کند، چرا که مصوبه شورای شهر لازم‌الاجراست.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان به جایگاه CNG واقع در خیابان همدانیان اشاره کرد و ادامه داد: هر روز حجم بالایی از خودرو‌ها به این جایگاه مراجعه می‌کنند و این موضوع سبب ایجاد ترافیک سنگین در این خیابان می‌شود.

*‌ جایگاه جایگاه CNG واقع در خیابان همدانیان سریع‌تر به مکانی دیگر منتقل شود

وی با تاکید بر اینکه شهرداری باید هر چه سریع‌تر نسبت به انتقال جایگاه CNG واقع در خیابان همدانیان اقدام کند، تصریح کرد: محل این جایگاه سوخت نیز باید به یک پارکینگ عمومی تبدیل شود.

*‌ کم‌آبی‌های موجود در اصفهان سبب آسیب دیدن درختان شده است

سید کریم داوودی عضو دیگر شورای شهر اصفهان نیز کم‌آبی‌های موجود در اصفهان را سبب آسیب دیدن درختان دانست و اضافه کرد: در حال حاضر به دلیل عدم وجود آب در رودخانه زاینده‌رود بسیاری از چاه‌ها خشکیده و چاه‌های دارای آب‌های سطحی نیز خشکیده است.

وی با بیان اینکه درختان دارای وضعیت نا‌مناسبی هستند، تاکید کرد: شهرداری باید به وضعیت این درختان به صورت جدی توجه کند و ساکنان خانه‌هایی که در کنار این درختان قرار دارند باید نسبت به آب‌رسانی به این درختان توجه کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: حفظ درختان و توسعه فضای سبز یکی از نیاز‌های اصفهان است و بسیاری از مشکلات زیست محیطی را برطرف می‌کند و مردم اصفهان نیز باید به مسئولان در این زمینه کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه طی شب‌های گذشته برنامه نور‌پردازی چند بعدی در کنار پل خواجو از سوی سازمان زیبا‌سازی اجرا شده است، گفت: این برنامه‌ها باید در سطح شهر به صورت مداوم اجرا شوند تا فضای شادی و نشاط در سطح شهر ایجاد شود.

*‌ ساماندهی آب مصرفی برای آبیاری فضای سبز ضرورت دارد

غلامحسین صادقیان عضو دیگر شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه با اشاره به ضرورت ساماندهی آب مصرفی برای آبیاری فضای سبز اظهار کرد: با توجه به کمبود شدید آب و تذکراتی که اعضای شورای شهر داده‌اند، اما هنوز در زمان آبیاری فضای سبز با هدر‌رفت آب مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه مسئولان امر باید به این موضوع توجه کنند تا از هدر‌رفت بی‌رویه آب در زمان آبیاری فضای سبز جلوگیری شود، ادامه داد: همچنین فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی در مصرف آب باید در سطح شهر نهادینه شود.

*‌ ایستگاه‌های BRT مسقف شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر وضعیت ایستگاه‌های BRT در سطح شهر تا حدودی مناسب نیست، تصریح کرد: مسقف نبودن ایستگاه‌های BRT به ویژه از میدان آزادی تا میدان قدس یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در حوزه اتوبوس‌های تندرو است.

وی اضافه کرد: مسئولان متولی امر باید نسبت به مسقف‌سازی ایستگاه‌های BRT اقدام کنند.

*‌ بازار‌چه‌هایی برای فروش محصولات افراد زیر پوشش بهزیستی در شهر ایجاد شود

وحید فولاد‌گر یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه طی جلساتی که با مدیران بهزیستی داشته‌ایم، این مدیران بار‌ها به ضرورت ایجاد بازار‌چه‌هایی برای فروش محصولات افراد زیر پوشش بهزیستی تأکید کرده‌اند، گفت: در بحث زنان سرپرست خانوار نیز به این موضوع به صورت جدی تأکید شده است.

وی افزود: شهرداری و مسئولان امر باید نسبت به ایجاد بازار‌چه‌ها و مکان‌هایی برای فروش محصولات افراد زیر پوشش مجموعه‌هایی مانند بهزیستی و کمیته امداد اقدام کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه همچنین از شهرداری‌های مناطق دو و 9 در راستای احداث خیابان بابک تشکر می‌کنم، اظهار کرد: این خیابان سبب اتصال خیابان آتشگاه به محدوده خیابان امام خمینی(ره) می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای این موضوع باید اقدامات لازم صورت بگیرد تا با اتصال خیابان بابک به خیابان امام خمینی (ره) ترافیک بزرگراه شهید خرازی به میزان بسیاری کاهش پیدا کند.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.