سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - دوشنبه 13 مرداد 1393

خبرنگاران نقش مهمی در ترویج مهارت‌های فنی و حرفه‌ای دارند

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گلپایگان گفت: اصحاب رسانه نقش مهم و کلیدی در راستای فرهنگسازی و ترویج مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در جامعه دارند.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمدحسین شفیعی ظهر دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: در حال حاضر 23 آموزشگاه آزاد تحت نظارت سازمان فنی و حرفه‌ای مخصوص خواهران و برادران در رشته‌های فناوری اطلاعات، آشپزی، چرم‌دوزی، طراحی دوخت و آرایش و پیرایش در سطح شهرستان گلپایگان به فعالیت مشغول هستند.

وی با بیان اینکه کارگاه‌های مخصوصی در رشته‌های اتومکانیک، ابزار تیز‌کنی، تراشکاری برق صنعتی و فن ورز شبکه‌های هوایی برق، نقشه‌کشی صنعتی و جوشکاری در گلپایگان به آموزش هنرجویان اشتغال دارند، خاطرنشان کرد: همچنین در سه ماه نخست امسال با هدف ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت آموزی در سطح شهرستان رشته‌های صنایع چوب، کشاورزی در امور دامی و زراعی و باغی، پرورش گیاهان دارویی، زنبور عسل، مرغ بومی، کودهای کمپوست و زعفران کاری برگزار شده است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گلپایگان در ادامه به آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در روستاها نیز اشاره کرد و افزود: با هدف محرومیت‌زدایی در روستاها و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهر دوره‌های فنی و حرفه‌ای در روستاها برگزار می‌شود و در سال گذشته با همکاری بسیج سازندگی در گلشهر از توابع شهرستان گلپایگان دوره پرورش گاو و گوسفند صنعتی و شیری و در روستای آرجان نیز دوره پرورش مرغ بومی و تابلو فرش برای زنان روستایی برگزار شده است.

شفیعی همچنین از سایر دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای یاد کرد و گفت: دوره‌های آموزشی برای شاغلان صنایع، دانش‌جویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، زندانیان و سربازان وظیفه نیز برگزار شده است.

وی همچنین به هفته کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای پرداخت و تصریح کرد: از 11 تا 17 مرداد ماه هفته کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نام‌گذاری شده است و هدف از نام‌گذاری این هفته ترویج و ارتقای فرهنگ کارآفرینی و هدایت افراد کارآفرین در جامعه است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گلپایگان خاطرنشان کرد: با توجه به نام‌گذاری امسال مبنی بر اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی می‌توان با ایجاد انگیزه و فرصت‌های شغلی پایدار و آموزش‌های مهارتی در سطوح مختلف جامعه به تحقق این شعار کمک کرد.

شفیعی با بیان اینکه اصحاب رسانه بازوان کمکی فنی و حرفه‌ای هستند، اظهار کرد: اصحاب رسانه نقش مهم و کلیدی در راستای فرهنگ سازی و ترویج مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در جامعه دارند.

*تشکیل کمیته راهبردی آموزش و مهارت در گلپایگان

وی در ادامه به مقایسه عملکرد آموزشی سه ماه نخست سال 92 با 93 پرداخت و گفت: کل تعهدات سازمان فنی و حرفه‌ای در سال 92، 29 هزار و 79 نفر ساعت بود که مرکز گلپایگان موفق شده با 97.8 درصد تحقق 38 هزار و 223 نفر ساعت را در طی 17 دوره آموزشی تحت آموزش دهد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گلپایگان به عملکرد دوره آموزشی سه ماه نخست امسال نیز اشاره کرد و افزود: کل تعهدات سازمان فنی و حرفه‌ای در سال 93، 61 هزار و 192 نفر ساعت بوده است که مرکز گلپایگان توانسته است با 83.8 درصد تحقق 51 هزار و 248 نفر ساعت را در طی 42 دوره آموزش دهد.

شفیعی همچنین از تشکیل کمیته راهبردی آموزش و مهارت در گلپایگان خبر داد و افزود: از سال گذشته این کمیته با هدف نیازسنجی مهارت‌های آموزشی و ارتقاء بخشی به کیفیت‌های آموزشی و همگانی کردن آموزش در سطح شهرستان و ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی تشکیل شده است و در حال تدوین سند راهبردی مهارت شهرستان است.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.