اصفهان شرق

در سایه ازدواج دین افراد حفظ و از کج‌روی جلوگیری می‌شود

کدخبر: 2630
1392/07/12 در ساعت 19:55

به گزارش صاحب نیوز

به گزارش خبرنگار خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه:  حجت ‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا صادق زاده  در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز شهر ورزنه اظهار داشت: یکی از مسائل و مباحث مهم در عبادات ما مبحث شکرگزاری است. انسان به واسطه نعمت هایی که خداوند عزوجل به او عنایت کرده است، شاکر و سپاسگزار می باشد.

امام جمعه به عباد صالح اشاره و بیان کرد: عباد صالح خداوند اهل شکرند و نه اهل طمع، ناسپاس ترین افراد کسانی هستند که آزمند و طمعکارند. بالاترین حد شکر این است که انسان بداند نمیتواند شکر گزار تمامی نعمت ها باشد.

وی در ادامه افزود:بالاترین نعمت ولایت است و ما باید خداوند را به خاطر داشتن چنین گنجینه ای شاکر باشیم.

CIMG2174

امام جمعه ورزنه در خطبه دوم نماز جمعه پس از دعوت مردم به تقوی الهی، با اشاره به 30 ذی القعده سالروز شهادت جانسوز حضرت جواد الائمه (علیه السلام) ابراز داشت: این امام جوان ما در سال 220 ه.قمری به زهر معتصم بشهادت رسیدند.
حجت الاسلام صادق زاده در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) گفت: ازدواج از مسائل مهم و مورد تاکید اسلام است، زیرا در سایه ازدواج دین افراد حفظ و از کج‌روی و انحراف جلوگیری می‌شود.

وی در ادامه اذعان داشت:  یکی از راه‌های کمال‌، ازدواج است و مهم‌ترین فایده ازدواج تشکیل خانواده و ایجاد حلقه زوجیت است که مایه آرامش زن و مرد می‌شود، اما بسیاری افراد در این زمینه با مشکل روبه رو هستند زیرا مسیری که برای تشکیل زندگی مشترک انتخاب کرده‌اند، مسیر اسلامی و طبق دستورات اسلامی نیست. مشکل دیگر مهریه های بالا و تجملات غلطی است که متاسفانه رواج پیدا کرده است که انشاالله خانواده ها تلاش خود را در جهت رفع این موانع انجام دهند.

در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورزنه با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی و قدردانی از فعالیت‌های این مجموعه گفت: امنیت در هر جامعه محبوب‌ترین امری است که انسان‌ها به دنبال آن هستند.
وی افزود: در دین مبین اسلام نیز امنیت به عنوان یکی از اصول زندگی انسان‌ها عنوان شده و آن را در کنار نعمت سلامتی قرار داده‌اند.

امام جمعه ورزنه در ادامه عنوان کرد: نیروی انتظامی وظیفه دارد در کنار ایجاد حفظ امنیت از دستاوردهای نظام اسلامی و ارزش‌های اسلامی هم دفاع کند که وظیفه مضاعفی به عهده دارد.

وی تصریح کرد: بحق در سطح استان سردار بسیجی برادر آقاخانی، شهرستان جناب سرهنگ یاردوستی و شهر ما جناب سروان دهقان و عزیزان پر توان و تلاشگر در یگان تکاوری مستقل اصفهان مستقر در شهر ورزنه بخوبی از عهده این مهم برآمده اند و تلاش های زیادی در این راه کرده اند.

حجت السلام و المسلمین صادق زاده در قسمت پایانی خطبه های خود اضافه نمود: خوشبختانه در هفته ی اخیر شاهد حضور بخشدار وشهردار عزیز و معارفه ایشان در شهر بودیم. انصافا هر دو بزرگوار مومن، توانمند، و جدی در کارشان هستند. امیدواریم که این هماهنگی که الان بین مسئولان شهر بیشتر شده، همواره وجود داشته باشد و همه مسئولان با اهتمام زیاد پیگیر مسائل شهر باشند.

پس از برگزاری نماز عبادی سیاسی جمعه بخشدار جدید شهر ورزنه  صادقی به ایراد سخن پرداخته و گزارشی در مورد عملکرد بخشداری ارائه نمودند.