سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 13:38 - شنبه 11 مرداد 1393

در شهر حسن‌ آباد جرقویه علیا:

نخستین گردهمایی فعالان هیئت های مذهبی شهر حسن آباد

نخستین گرد همایی فعالان هیئت های مذهبی شهر حسن آباد جهت برنامه ریزی بزرگداشت مراسمات مذهبی خصوصا تاسوعا و عاشورای حسینی در منزل یکی از ذاکران حسینی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا: این مراسم با حضور مسئولین هیئت ها، مسئولین شهر، روحانیون و تعدادی از اعضای هیئت ها در منزل علی جمشیدی معروف به علی طالقانی برگزار شد.

علی جمشیدی ضمن خیر مقدم و تقدیر و تشکر از حضار در مورد هدف از این گردهمایی را چنین بیان کرد: با توجه به اینکه مردم منطقه جرقویه خصوصا شهر حسن آباد از دیر باز مردمی مذهبی و دوستدار اهل بیت بودند و دارای سنت های معنوی زیادی بوده اند و با بی توجهی به آنها این سنت ها در حال کم رنگ شدن است و هم چنین در عید سعید فطر افرادی که در سالیان گذشته به شهرهای مختلف مهاجرت کردند به وطن خود بر می گردند موقعیت را مناسب دیدیم که این گردهمایی را برگزار کنیم تا از نقطه نظرات و پیشنهادات همه اهالی و هیئت ها استفاده ببریم و مقدمات کار را به تدریج آماده کنیم.

جمشیدی در ادامه به برخی از اهداف این گردهمایی پرداخت و افزود: ایجاد فرهنگ صحیح عزاداری و شادی برای ائمه اطهار با توجه نامگذاری امسال سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی از طرف مقام معظم رهبری، ارائه پیشنهادات و نقطه نظرات مسئولان هیئت ها ی مذهبی پیرامون عزاداری در ماه های محرم و صفر و مراسمات مذهبی دیگر و شناسایی و رفع آسیب های موجود، ایجاد فرصت های یکسان برای تمام هیئت ها در شهر را از اهداف این گردهمایی دانست.
وی احیای سنت های معنوی ابا و اجدادمان و انتقال آنها به نسل جوان، ایجاد وحدت و جلوگیری از تفرقه ها و تعصبات بی مورد و تعیین مکانی جهت عزاداری همه هیات ها بنام گردهمایی عاشورایان از دیگر اهداف این مراسم خواند.

جمشیدی ذاکر اهل بیت در پایان اظهار امیدواری کرد که با برگزاری این گردهمایی که اولین گردهمایی بوده بتوانیم تدابیری با همفکری مسئولین هیئت ها اتخاذ کنیم که فرهنگ صحیح عزاداری و شادی برای ائمه اطهار را بین مردم رواج دهیم و به عمق مسئله و اهداف اهل بیت(ع) پی ببریم و از تفرقه افکنی و تعصبات بی مورد جلوگیری کنیم و ما آماده دریافت پیشنهادات و نظرات شما مردم ولایتی شهر هستیم.

2 نظر در مورد “نخستین گردهمایی فعالان هیئت های مذهبی شهر حسن آباد”

  1. علی44 گفت:

    سلام خبر خوبی است امید است این اتحاد بین هیات ها بوجود آید و از تفرقه ها جلوگیری شود دست اقای علی طالقانی درد نکند

  2. شهروند حسن آبادی گفت:

    انشاالله این اتفاق بیفتد و از شما تشکر می کنیم ما نیز مثل شما فکر می کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.