سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 12:15 - شنبه 11 مرداد 1393

مهندس فولادگر در گفتگو با اصفهان شرق:

بخشی از پروژه ی انتقال آب به استان اصفهان باز گردد/ برداشت های بی رویه از زاینده رود اصلاح شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: می بایست انصاف در برداشت آب از بالا دست تا پایین دست رعایت شود و هر کس به میزان مقرر آب استفاده ببرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شرق اصفهان”اصفهان شرق “ مهندس حمیدرضا فولادگر نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه با اشاره به مشکلات پیش روی شهرستان اصفهان و خاص خواندن مشکل در شرق اصفهان اظهار داشت: با توجه به خسارت ناشی از خشکسالی های اخیر بیکاری های زیادی در شغل کشاورزی و وابسته به آن ایجاد شد و برخی از آن در زمینه ی صنعت رخ داد که در این رابطه آثارش بیشتر نمود پیدا کرد و می بایست نمایندگان به همراه مسئولین اجرایی استان و کشور دست به دست هم داده تا مشکلات حل شود.

 

قانون در رابطه با مسائل وجود دارد

 

عضو کمیسیون صنعت و معدن کشور با توجه به حل برخی مشکلات در اجرای مصوبات و قوانین مجلس گفت: در رابطه با مسائل مرتبط، با کمبود قانون مواجه نیستیم و اگر خلع قانونی باشد در مجلس آمادگی داریم تا قانون گذاری جدیدی وضع کنیم و در حمایت از جبران خسارت خشکسالی و پروژه های در رابطه با آب، در قانون سالیانه احکامی آورده شده و در این رابطه مصوباتی اجرا خواهد شد.

فولاد گر با اشاره به مصوبه شورای عالی آب به اجرایی شدن این مصوبه تاکید و عنوان کرد: احیای حق آبه از اولویت های مهم شورای عالی آب می باشد و به ترتیب سهم آبه داران، اشتراکی ها، بخش آب شرب و صنعت و کشاورزی از دیگر موارد مربوط به این شورا است که می بایست به زودی اجرا شود و همچنین تکمیل و اتمام پروژه های انتقال آب و تکمیل هر چه سریعتر تونل بهشت آباد که موجب مطرح کردن بحث استیضاح وزیر نیرو در مجلس شد در راستای پیگیری های مربوط به شورا قرار گرفته است.

 

برداشت های بی رویه اصلاح شود

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس از ادامه ی برخی پروژه ها در رابطه با آب استان خبر داد و افزود: می بایست بخشی از پروژه های آبی که به استان های دیگر می رود به استان اصفهان باز گردانده شود و در ادامه بررسی ها پروژه ی سد کارون و سد یلان فریدون شهر در مرحله ی بررسی و شروع کار می باشد و لیکن از همه مهمتر اصلاح برداشت های بی رویه از زاینده رود می باشد و امیدواریم با گذاشته شدن ایستگاههای مربوطه در مسیر بتوان جلوی طرح های غیر قانونی را گرفت.

وی با تاکید بر رعایت برداشت ها از بالادست تا پایین دست رودخانه تصریح نمود: می بایست انصاف در برداشت آب از بالا دست تا پایین دست رعایت شود و هر کس به میزان مقرر آب استفاده ببرد.

 

خسارت کشاورزان تا بازگشایی آب در پاییز پرداخت شود

 

این مقام مسئول شهرستان اصفهان با اشاره به قول های داده شده در جاری شدن آب جهت کشت پاییزه به شرق اصفهان متذکر شد: در فاصله ی مقرر شده از حال تا پاییز می بایست خسارت به کشاورز داده شود و در این رابطه مبلغی جهت قسط اول پرداخت شده است و قسط دوم می بایست هر چه سریعتر به حساب کشاورز واریز شود.

وی به احداث صندوق خسارت کشاورزی و پرداخت خسارت صنعت در استفاده از آب حقابه دار اشاره و بیان نمود: اگر پشتوانه ی این صندوق تامین شود در آینده می توان برای خانواده هایی که در خشکسالی قرار گرفته اند و در آمدی غیر از کشاورزی ندارند از طریق پرداخت خسارت تامین در آمد شود و برای خانواده هایی که به هیچ وجه شرایط کشاورزی ندارند شغل جایگزین ایجاد کنیم تا بخشی از خسارت های وارد شده از خشکسالی با جبران خسارت و بخشی با شغل جایگزین در کنار تامین آب بر آورده شود.

مهندس فولاد گر در پایان گفتگو افزود: هر چند که عدم بارندگی عامل خشکسالی های اخیر می باشد ولی نمی توان همه را به عدم بارش نسبت داد بلکه برخی برداشت ها ی بی رویه و عدم برداشت آب زودتر از زمان مقرر شده از استان های مجاور در تشدید این عامل موثر بوده است که انشاالله با مدیریت صحیح و کمک خداوند متعال رفع شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.