سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 12:00 - شنبه 11 مرداد 1393

عضو هیئت مدیره انجمن خبرگان کشاورزی شهر اصفهان:

زندگی 90 درصد مردم بخش جلگه به کشاورزی وابسته است

عضو هیئت مدیره انجمن خبرگان کشاورزی شهر اصفهان گفت: زندگی 90 درصد مردم بخش جلگه به کشاورزی وابسته است و این درحالی است که وضعیت معیشتی کشاورزان این منطقه مناسب نیست.

به گزارش اصفهان شرق؛ فتح‌‌الله دهقانی امروز در اصفهان با اشاره به مشکلات کشاورزان بخش جلگه اظهار کرد: متاسفانه وضعیت معیشتی کشاورزان این بخش با توجه به وضعیت کاری آن‌ها مناسب نیست.

وی ادامه داد: کشاورزی بخش جلگه به آب زاینده‌رود وابسته است و در این مدت کشاورزی در این بخش تعطیل بود البته قول‌هایی داده شده تا آب در آبان‌ماه به دست کشاورزان برسد.

عضو هیئت مدیره انجمن خبرگان کشاورزی شهر اصفهان افزود: قرار بود کمک‌هایی به کشاورزان انجام شود اما هنوز خبری از این کمک‌ها نیست، البته در فروردین‌ماه امسال مبالغی بین 500 هزار تومان تا یک میلیون و 500 هزار تومان و بسته به میزان زمین کشاورزان به آن‌ها داده شد.

وی یادآور شد: این مبالغ با توجه به وضعیت اقتصادی و تورمی که موجود است نمی‌تواند پاسخ‌گوی نیاز زندگی کشاورزان باشد و نیاز است فکری به حال این وضع کشاورزان شود.

دهقانی با بیان اینکه زندگی 90 درصد از مردم بخش جلگه وابسته به کشاورزی است، عنوان کرد: حدود 25 هزار هکتار از اراضی این بخش به کار کشاورزی اختصاص دارد.

وی گفت: زمانی که آب رودخانه به بخش جلگه می‌رسید این بخش سالانه حدود 50 هزار تن گندم به دولت تحویل می‌داد اما امروز که دیگر خبری از آب نیست خبری از این ارقام تولیدی هم نیست.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.