سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - شنبه 11 مرداد 1393

نماینده مردم مبارکه در مجلس:

دولت هم و غمی برای احیای تالاب گاوخونی ندارد

نماینده مردم مبارکه در مجلس گفت: دولت هم و غمی برای احیای تالاب بین‌المللی گاوخونی ندارد و امیدواریم که دولت و سازمان حفاظت محیط‌زیست به صورت جدی به وضعیت این تالاب توجه کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ علی ایرانپور با اشاره به وضعیت تالاب گاوخونی اصفهان اظهار کرد: این تالاب از سال‌های گذشته تاکنون از خشک‌سالی رنج می‌برد، اما با وجود این موضوع دولت و سازمان حفاظت محیط‌زیست تاکنون هم و غمی در راستای رسیدگی به وضعیت این تالاب نداشته است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر تمام توجه و هم و غم دولت و سازمان حفاظت محیط‌‌ زیست کشور در راستای رسیدگی به وضعیت دریاچه ارومیه است، اضافه کرد: دولت و مسئولان امر باید به این موضوع توجه داشته باشند که مسئله تالاب بین‌المللی گاوخونی کمتر از دریاچه ارومیه نیست.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسئولان متولی امر از وضعیت تالاب گاوخونی اصفهان غافل شده‌اند، تصریح کرد: امیدواریم که سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور به عنوان متولی مباحث زیست محیطی هر چه سریع‌تر به وضعیت این تالاب رسیدگی کند.

وی با بیان اینکه البته تمام مجموعه مسئولان استان باید جلساتی را در راستای ارائه راهکار‌های لازم به منظور برون‌رفت تالاب گاوخونی از خشک‌سالی برگزار کنند، ادامه داد: راهکار‌های لازم باید به منظور احیای تالاب گاوخونی و جاری شدن آب در رودخانه زاینده‌رود و این تالاب اجرایی شود.

ایرانپور با بیان اینکه مدتی پیش جلسه‌ای را با خانم ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور و جمعی از مسئولان این سازمان برگزار کردیم، تاکید کرد: در این جلسه خانم ابتکار قول دادند که هر چه سریع‌تر به وضعیت محیط‌زیست اصفهان رسیدگی کنند.

وی با اشاره به اینکه خشک‌سالی تالاب گاوخونی و رودخانه زایند‌ه‌رود و آلاینده‌های جوی از مشکلات زیست محیطی استان بود که در این جلسه مطرح شد، افزود: در این جلسه مقرر شد که مسئولان متولی جلساتی را به صورت مداوم در راستای رسیدگی به وضعیت این مشکلات برگزار کنند.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.