سرویس: اجتماعی » حوادث 12:28 - جمعه 10 مرداد 1393

در پی آتش سوزی کارخانه ی پردیس کوهپایه:

نیاز ضروری آتش نشانی کوهپایه به کادر مجرب آتش نشان

کارخانه ی پردیس صنعت شهرک صنعتی کوهپایه آتش گرفت ولی آنچه بیشتر از آتش سوزی جلوه نمایی می کند نیاز آتش نشانی شهرداری کوهپایه و کادر مجرب آتش نشان می باشد.

به گزارش اصفهان شرق: حضور به موقع 2 دستگاه ماشین آتش نشانی شهرداری کوهپایه در آتش گرفتن موتور خانه ی کارخانه ی تولید آهن پردیس صنعت شهرک صنعتی کوهپایه از پیشرفت بیشتر حریق جلوگیری به هنگامی کرد لیکن نبود نیروی مجرب و متخصص عاملی در جهت مشخص نشدن عامل حریق تا این زمان شده است.

مجلسی شهردار کوهپایه از پیگیری در رابطه با جذب نیروی مجرب در این خصوص خبر داد و افزود: حدود 5 ماه پیش طی مکاتباتی با استانداری اصفهان خواستار جذب نیروی متخصص و مجرب آتش نشان شده ایم ولی تا امروز به این در خواست پاسخی ارسال نشده است.

وی ادامه داد: 2 دستگاه ماشین آتش نشانی پاسخ گوی بخش با 3 شهرک صنعتی نیست در حالی که هر ماشین 2000لیتر آب گنجایش دارد و اصلا جوابگو نمی باشد.

در هر صورت می بایست توجه ویژه به این نکته نمود که بخشی با شهرک های صنعتی بزرگ و فعال نیاز مبرمی به کادری با تخصصی فنی و تجربی آتش نشان و تجهیزات بالاتری دارد تا از خطرات احتمالی بتوان رهایی یافت.

امیدواریم مسئولین توجه لازم را به این عامل داشته باشند تا بتوان جدا از حضور به موقع در مکان حادثه نسبت به تخصصی کار کردن و دادن نتیجه تحقیقات در زمینه حریق گامی بهتر برداشت.

گفتنی است مسلما نیرویی که در قسمتهای دیگر شهرداری به کار مشغول می باشد هر چند بتواند به درستی از ماموریت محول شده در شرایط حریق برآید ولی شاید در روشن شدن موضوع نتواند دقت لازم به دلیل نداشتن تخصص مربوطه را به کار گیرد و این خود عاملی جهت تهدید خطرات بعدی می باشد.

برای برطرف شدن خطرات راه چاره ای بیندیشیم.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.