سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 16:00 - پنجشنبه 09 مرداد 1393

از خرید گوشت‌های چرخ کرده صنعتی خودداری کنید

به دلیل وجود چربی بسیار زیاد در گوشت های چرخ کرده صنعتی از خرید آنها خودداری کرده و بیشتر سعی شود این گوشت ها را در خانه تهیه کنید.

به گزارش اصفهان شرق؛ بسیاری از گوشت‌های صنعتی که در بازار موجود است بوی نامطبوعی می‌دهند؛ گرچه این گوشت‌ها دارای تاییدیه بهداشتی است اما حتما دلیل ویژه‌ای برای بوی نامطبوع آنها وجود دارد.
بسیاری معتقدند که ناخالصی مواد گوشتی و یا چربی مازاد استفاده شده در این گوشت‌ها عامل مهمی در بوی نامطبوع آنها است، هر چند که در زمان استفاده از این گوشت‌ها نیز استخوان‌ها کوچکی نیز در آنها مشاهده می‌شود.
گوشت چرخ کرده بیشتر از گوشت لاشه و یا گوشت خرد شده در معرض انواع آلودگی قرار دارد، خود گوشت چرخ کرده هم می‌تواند باعث ایجاد آلودگی‌های ثانویه در گوشت شود.
بنابراین قرار گیری گوشت چرخ کرده در معرض آلودگی فسادپذیری آن را بالا می‌برد به همین دلیل گوشت‌های چرخ شده نسبت به گوشت های دیگر ماندگاری بسیار کوتاهتری دارد.
به دلایل ذکر شده بسیاری از متخصصان معتقدند که بهتر است از گوشت تازه را خودتان بخرید و آن را در خانه خودتان چرخ کنید تا از سلامت آن اطمینان داشته باشید،‌ اما اگر امکان این کار نبود از خرید گوشت‌های چرخ کرده فله‌ای وبدون بسته بندی‌های کارخانه‌ای که در قصابی‌ها عرضه می‌شوندخودداری کنید.
می‌توانید خودتان گوشت را بخرید و سپس از فروشنده بخواهید آن را جلوی چشمتان چرخ کند، البته قبل از این کار نیز اطمینان حاصل کنید که قطعات اضافی و نامناسب داخل چرخ گوشت شما نباشد.
البته بوی گوشت‌های صنعتی نیز که بسیاری از متخصصان تغذیه بر عدم مصرف آن تاکید فراوانی دارند به علت مصرف چربی بیشتر و گوشت‌های درجه ۲ و ۳ استفاده شده در آنها است.
گوشت‌هایی که از کیفیت کمتر برخوردار هستند، طعم و بوی گوشت درجه یک را ندارند، اما اینکه گفته می‌شود این گوشت‌ها حاوی مواد نگهدارنده هستند به هیچ عنوان درست نیست.

منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.