سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:00 - پنجشنبه 09 مرداد 1393

راه پایان استیضاح وزیر علوم چیست؟

نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت: استیضاح وزیر‌علوم از روی پدر کشتگی نیست و اگر مشکلات و دغدغه‌ها برطرف شود ما استیضاح را پس می‌گیریم؛ راه پایان استیضاح وزیر علوم، عدم حضور فتنه‌گران در پست‌های حساس است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به جزئیات جلسه تعدادی از استیضاح‌کنندگان وزیر علوم با فرجی‌دانا، اظهار کرد: جلسه‌ خوبی با حضور فرجی‌دانا برگزار شد که برخی از صحبت‌‌ها و دغدغه‌ها دوباره مطرح شد.

وی بیان کرد: از زمانی که لاریجانی تقاضای مهلت دادن به وزیر را از استیضاح‌کنندگان داشت، وزیر به تعهداتی که به ما داده بود عمل کرد اما هنوز دغدغه‌های اصلی باقی بوده و مشکلات اصلی هنوز برطرف نشده به همین سبب قرار شد قبل از بازگشایی مجلس جلسه‌ دیگری با فرجی دانا داشته باشیم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر قرار بود وزیر کاری انجام دهد، چرا در ‌یک سالی که بر سر کار بود، کاری نکرده، به طور مثال درباره بعضی انجمن‌ها از 3 ماه قبل از استیضاح به وزیر تذکر داده شده بود، اما اعتنایی از سوی وی صورت نگرفت.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به خواسته لاریجانی و تعهداتی که وزیر علوم داده ما یک ماهی به فرجی دانا فرصت دادیم تا اشتباهات خود را جبران و مشکلات را رفع کند؛ بالأخره ما با وزیر پدر کشتگی نداریم و استیضاح هم از روی پدر کشتگی و خصومت شخصی نیست؛ اگر مشکلات و دغدغه‌ها برطرف شود ما استیضاح را پس می‌گیریم.

اگر فرجی‌دانا حاضر به‌ کنارگذاشتن فتنه‌گران از دانشگاه‌ها نشود، استیضاح را دوباره اعلام وصول می‌کنیم

موسوی لارگانی با اشاره به حضور فتنه‌گران در پست‌های مهم دانشگاه‌ها، گفت: مهم‌ترین دغدغه نمایندگان مجلس حضور فتنه‌گران در پست‌های حساس دانشگاه‌ها بوده که به طور علنی چندین بار به وزیر اعلام شده است، اگر وزیر حاضر به کنار گذاشتن این افراد نشود، ما دوباره برای اعلام وصول این استیضاح تلاش می‌کنیم.

وی گفت: مجلس در هر دوره سعی دارد همراه دولت باشد و به دولت کمک کند؛ این موضوع در تمام دوره‌ها قابل مشاهده بوده اما به طور مثال در دولت گذشته پیگیری‌ها کمتر بود اما در رفتار با این دولت پیگری‌های خوبی صورت می‌گیرد؛ ما هم تلاش داریم که این مشکلات را با تعامل و همکاری رفع کنیم و به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که دانشگاه‌ها را مرکز جدال سیاسی نکنید، عمل کنیم.

منبع: مشرق

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.