سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:30 - چهارشنبه 08 مرداد 1393

رفع مشکل پوشش تلفن همراه در پل غدیر اصفهان در گرو نصب آنتن است

مدیر عامل شرکت مخابرات استان اصفهان گفت: برای رفع مشکل پوشش شبکه تلفن همراه در محدوده پل غدیر شهر اصفهان نیاز به نصب و راه اندازی سایت و آنتن تلفن همراه (BTS) است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حسین کشایی گفت: مشترکان اپراتور همراه اول در محدوده پل غدیر اصفهان در چند سال گذشته با مشکل آنتن دهی و قطعی مواجه هستند اما هنوز ما موفق به نصب سایت در آن محدوده نشده ایم.

وی با بیان اینکه شهرداری برای ایجاد سایت تلفن همراه در این محدوده مجوز نداده است، اظهار کرد: در حال مذاکره و تعامل با شهرداری برای رفع این مشکل هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری شهرداری و دادن مجوزهای لازم این مشکل به زودی برطرف شود.

مدیر عامل مخابرات استان اصفهان، متضرر اصلی این مشکلات را مردم دانست و گفت: این کار باعث عدم خدمت رسانی به مردم می شود.

کشایی با بیان اینکه اپراتورهای تلفن همراه با مجوز دولت، شروع به کار می کنند، افزود: به همین دلیل این اپراتورها نباید برای فعالیت خود دچار مشکل شوند.

وی تصریح کرد: بیش از 28 درصد از درآمدهای تلفن همراه بابت فرکانس، شماره ها، عوارض و سود به دولت پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه عوارض سنگینی نیز برای نصب آنتن های تلفن همراه در نظر گرفته شده است، گفت: شهرداری پرونده های مربوط به آنتن های تلفن همراه را به کمیسیون ماده صد مبنی بر تخلف شهری ارجاع می دهد در حالیکه بر اساس دستورات مقامات قضایی، این پرونده ها مشمول این ماده نیست.

مدیر عامل مخابرات استان اصفهان اظهار کرد: ما بر اساس تعهدات مندرج در قالب پروانه اپراتور، برای پوشش همه مناطق تلاش می کنیم اما در برخی موارد در ایجاد و راه اندازی سایت تلفن همراه با مخالف برخی دستگاه ها و نهادها از جمله شهرداری مواجه می شویم.

وی تاکید کرد: این مخالفت ها منجر به ایجاد مشکل در ایجاد و توسعه شبکه های ارتباطات سیار خواهد شد.

وی درباره نظارت بر سایت های تلفن همراه گفت: سازمان انرژی اتمی تنها مرجع قانونی برای رسیدگی به میزان تشعشع آنتن های تلفن همراه و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی تنها مرجع نظارتی برای این موضوع است.

کشایی خاطر نشان کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور نیز اعلام کرده هیچ مورد غیراستانداردی از سایت های تلفن همراه در کشور گزارش نشده است.

بیش از یک هزار و 200 سایت تلفن همراه اپراتور همراه اول در استان اصفهان نصب شده است.

مشترکان این اپراتور در استان اصفهان بیش از چهار میلیون نفر است.
منبه: ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.