سرویس: اجتماعی 07:00 - پنجشنبه 11 مهر 1392

کاروان عروسی یا کارناوال مرگ

دامادی که به خانه اش نرسید/عکس

حادثه تلخ اتوبان شهید یاسینی که سبب مرگ مغزی یک داماد شد، کابوس کارناوال های مرگ را دوباره زنده کرد.

 

 

مجله مهر: تنها چند روز پس از تصادف مرگبار کاروان عروسی در ایلام که به کشته و زخمی شدن 8 نفر منجر شد، کاناوال های مرگ ماشین های عروس، یک حادثه دلخراش دیگر را رقم زد که به مرگ مغزی داماد منجر شد.

سه شنبه شب و در حالی که یک کاروان عروسی در مسیر بازگشت از مراسم، کنار اتوبان شهید یاسینی در شرق تهران متوقف شده بودند، یک تریلر حمل زباله در نزدیکی این کاروان واژگون شد و مخزن  زباله پشت تریلر روی 3 خودروی کاروان عروسی افتاد. اتفاقی که به مصدومیت 8 نفر از جمله مرگ مغزی داماد منجر شد.

مرگ مغزی دردناک داماد

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران، علت این حادثه را این طور بیان کرده است:«کاروان عروس در کنار اتوبان توقف کرده بودند که راننده تریلر با مشاهده این صحنه و برای برخورد نکردن با افرادی که در محل حضور داشتند از مسیر منحرف شد. بر اثر انحراف لحظه ای ، تریلر واژگون و بر روی سه خودرو آزرا- ماشین عروس- ریو و آردی سقوط کرد.»

به گفته «جلال ملکی» 4 نفر در خودروها گرفتار شده بودند که آتش نشانان آنها را با احتیاط خارج کردند.سه نفر از آنها به صورت سرپایی مداوا شده و داماد که حالش وخیم بود به بیمارستان انتقال یافت. اما اگر راننده تریلر از مسیر خود منحرف نمی شد و با افراد حاضر در محل برخورد می کرد، حالا با یک فاجعه رو به رو بودیم.»

«حسن عباسی» مدیر روابط عمومی اورژانس تهران هم در این باره گفته:«پس از دریافت پیام این سانحه، 6 دستگاه آمبولانس به همراه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شده و مصدومان با انجام اقدامات پزشکی مناسب به بیمارستانهای امام حسین(ع)، تهرانپارس و الغدیر منتقل شدند.»

بنا به اطلاع «مجله مهر» داماد مجروح در این حادثه به بیمارستان «عرفان» تهران منتقل شده و حال او وخیم است.

از سوی دیگر معاون خدمات شهری شهردار تهران هم علت این حادثه را توقف نامناسب و خطرآفرین کاروان عروسی دانسته است.«مجتبی عبداللهی» گفته :«یک کاروان عروسی در حاشیه‌‌ای خطرناک از بزرگراه شهید یاسینی در حال پایکوپی و جشن بودند و کامیون حمل زباله بعد از عبور از پل با این کاروان مواجه می‌شود که برای برخورد نکردن با آنها خودرو را به سمت  فضای سبزی که در سمت راست بزرگراه بوده هدایت می‌کند. سرعت کامیون بالا نبوده. اما قسمتی که خودرو به سمت آن هدایت شد دارای شیب بود و باعث شد قسمت بار کامیون از آن جدا شده و با خودروی عروس برخورد کند.»

تحقیقات پلیس برای شناسایی مقصر این حادثه تلخ، آغاز شده است. معاون آموزش فرهنگی و ترافیک راهور تهران بزرگ درباره علت این حادثه گفته:«کارشناس پلیس با حضور در صحنه حادثه علت این سانحه رانندگی را عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه از سوی راننده تریلی اعلام کردند.»

کارناوال های مرگ

 اما انگار داستان کاروان های عروسی که تبدیل به عزا می شوند، همچنان ادامه دارد. این، سومین کاروان عروسی در یک ماهه اخیر است که به به عزا تبدیل می شود. 20 شهریور ماه امسال، برخورد یک دستگاه کامیون با یک دستگاه وانت نیسان که از مراسم عروسی برمی گشت، به مرگ دو سرنشین خودروی نیسان و مصدومیت دو نفر دیگر منجر شد.

5 روز پس از آن و در تصادف دو دستگاه خودروی پژو در ایلام، یک نفر کشته و 4 نفر دیگر زخمی شدند. تصادفی که براثر سبقت غیرمجاز یک پژو در کاروان عروسی و برخورد با خودروی پژویی که از سمت مقابل در حرکت بود، اتفاق افتاد و عروسی را به عزا تبدیل کرد.

پیش از این هم بارها توقف های حادثه ساز و حرکت خطرناک خودروهای کاروان های عروسی منجر به مرگ چندین نفر شده بود. اتفاقی که به نظر می رسد باید چاره ای برای آن اندیشید تا شب رویایی عروس و دامادها تبدیل به شبی کابوس وار نشود.

 

 

منبع: مهر

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.