سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:00 - سه شنبه 07 مرداد 1393

وقوع 5 مورد درگیری شدید ناوگروه سی‌ام نداجا با دزدان دریایی

فرمانده نیروی دریایی ارتش از وقوع پنج مورد درگیری شدید ناوگروه سی‌ام با دزدان دریایی خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ امیر دریادار حبیب‌الله سیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار با اشاره به بازگشت ناوگروه سی‌ام از ماموریت اظهار کرد: ناوگروه مذکور ساعت 10 صبح روز شنبه هفته جاری وارد بندرعباس شد.

وی به مراسم استقبال از ناوگروه سی‌ام در بندرعباس اشاره کرد و افزود: ناوگروه سی‌ام ماموریت خود را با موفقیت به اتمام رساند.

سیاری از ویژگی‌های ناوگروه سی‌ام نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد و بیان کرد: ویژگی نخست آنکه ماموریت ناوگروه مذکور 100 روز طول کشیده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ناوگروه سی‌ام امنیت کشتی‌های تجاری و نفتکش را در خلیج عدن، تنگه باب‌المندب و دریای سرخ به طور کامل برقرار کرده است، تصریح کرد: تعداد 30 فروند کشتی تجاری و نفتکش توسط ناوگروه سی‌ام نیروی دریایی ارتش اسکورت شدند.

وی به پنج مورد درگیری شدید ناوگروه سی‌ام با دزدان دریایی اشاره کرد و گفت: کارکنان ناوگروه مذکور در طول ماموریت خود از سه بندر مهم سلاله در عمان، سودان در کشور سودان و دارالسلام در تانزانیا بازدید کردند.

سیاری عبور از خط استوا را از جمله ویژگی‌های ناوگروه سی‌ام خواند و یادآور شد: اعلام آمادگی صد درصدی برای انجام ماموریت در بازگشت به کشور از مهم‌ترین ویژگی ناوگروه سی‌ام بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش وجود چنین سربازانی در عرصه دریاهای آزاد را سبب خوشحالی دانست و اظهار کرد: ماموریت ناوگروه سی‌ویکم اکنون در شمال اقیانوس هند، خلیج عدن، تنگه باب‌المندب و دریای سرخ آغاز شده است.

وی تصریح کرد: اگر در طول ماموریت ناوگروه سی‌ویکم وضعیت عوض شود، دستور لازم برای اعزام به منطقه جدید به این ناوگروه داده می‌شود.

*بیشترین دزدان دریایی از کشور سومالی هستند

سیاری با بیان اینکه دزدان دریایی در خلیج عدن، تنگه باب‌المندب و دریای سرخ هستند، یادآور شد: بیشتر دزدان دریایی از سومالی بوده و به دلیل فقری که در این کشور حاکم است به دزدی دریایی روی آورده‌اند ضمن اینکه ممکن است از بعضی جاها به آنها کمک شود و سلاح در اختیارشان بگذارند.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.