سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:00 - سه شنبه 07 مرداد 1393

برخورد جدی اداره اماکن اصفهان با باغ‌تالارهای بدون مجوز

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: با باغ‌تالارهای بدون مجوز توسط اداره اماکن برخورد می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ سردار عبدالرضا آقاخانی در نشست خبری خود که با تجلیل از خبرنگاران فعال در حوزه نیروی انتظامی همراه بود، به ارائه گزارش عملکرد پلیس در چهارماهه گذشته پرداخت و اظهار کرد: پلیس اصفهان در بحث سرقت‌های خُرد به نقطه مطلوب رسیده و برای نخستین بار طی 10 سال گذشته شاهد کاهش چهار درصدی سرقت‌های خُرد در اصفهان بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های سال 92 بحث موادمخدر بود که پلیس به شاخص‌های مربوطه رسید، افزود: کشف 36 تن موادمخدر یکی از موفقیت‌های پلیس در سال گذشته بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: پلیس در سال جاری نیز با پیشگیری در زمینه موادمخدر به خصوص واردکنندگان و توزیع‌ کنندگان وارد عمل شده است و پس از چهار ماه با افزایش 14 درصدی کشفیات موادمخدر روبه‌رو بوده است، چنانکه پلیس توانسته با اشرافیت اطلاعاتی خود، 12 تن موادمخدر را طی این چهارماهه کشف کند.

وی همچنین از کاهش 6 درصدی جرائم خشن در اصفهان طی چهار ماه گذشته خبر داد و افزود: هدف پلیس اصفهان کاهش 20 درصدی جرائم خشن است.

آقاخانی به 600 هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اشاره کرد و گفت: از 600 هزار تماس مردمی، 400 هزار تماس منجر به عملیات و حضور ماموران پلیس شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت چهار ماهه، 28 هزار تماس با سامانه 197 پلیس گرفته شده است که مردم انتقادات و پیشنهادات خود را ارائه داده‌اند.

*اصفهان با نقطه مطلوب کاهش تصادفات فاصله دارد

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان در بخشی از صحبت‌های خود به قاچاق کالا و موادمخدر و افزایش 11 درصدی دستگیری قاچاقچیان اشاره کرد و افزود: امسال با تاکید فرمانده انتظامی ناجا در بحث کاهش تصادفات پلیس اصفهان نقطه مطلوب خود را 20 درصد قرار داده است تا به این نقطه مورد هدف برسد که البته با نقطه مطلوب فاصله دارد.

وی ادامه داد: تصادفات درون‌شهری 17 درصد و برون‌شهری با چهار درصد کاهش روبه‌رو بوده است که این میزان بسیار با مورد هدف فاصله دارد.

آقاخانی همچنین در ادامه افزود: نزدیک 85 درصد در بحث جرائم خشن کشفیات رخ داده است و امید داریم در سه ماهه آینده جرائم خشنی نباشد که پلیس نتوانسته باشد آن را کشف کند.

وی اضافه کرد: در ماه رمضان برخی از جرائم کاهش داشته است و این امر نشان‌دهنده این است که فضای معنوی حاکم در ماه رمضان سبب کاهش جرائم شده است.

*آغاز تحول و ساماندهی در کلانتری‌های اصفهان / 15 نقطه آلوده به موادمخدر در اصفهان شناسایی شده است

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به ساماندهی کلانتری‌ها پرداخت و افزود: تا سقف 20 کلانتری تا پایان شهریور ماه ساماندهی می‌شود که پس از آن شاهد تحول در 20 کلانتری استان اصفهان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه های مردم و مسئولان پاک شدن نقاط آلوده به موادمخدر است، گفت: 15 نقطه در اصفهان شناسایی شده است که عملیات پاکسازی آن آغاز شده و تا 6 ماه دیگر نیز ادامه دارد.

آقاخانی ادامه داد: حداقل با این روش 20 درصد از جرائم در محلات به خصوص محلات توزیع‌کننده خُرد مواد‌مخدر کاهش پیدا می‌کند.

*گردن اراذل و اوباش با حکم قانون و قضا شکسته می‌شود / جمع‌آوری ماهواره همچنان ادامه دارد

وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود از کاهش 6 درصدی دستگیری سارقان خودرو خبر داد و گفت: در این زمینه پلیس آماده‌باش صد درصدی دارد.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان بیان کرد: به دلیل حساسیت قرارگاه مبارزه با سرقت در استان این قرارگاه تشکیل جلسه داد و کارشناسان سرقت‌های خُرد و حساسیت جرائم خُرد را مورد بررسی قرار دادند که آن را کاهش دهند.

وی با توجه به طرح ویژه جمع‌آوری اراذل و اوباش گفت: گردن اراذل و اوباش باید با حکم قانون و قضا شکسته شود و کسی نمی‌تواند خلاف جهت قانون حرکت کند.

آقاخانی تاکید کرد: پلیس مصمم به اجرای حکم قانون است و با متخلفان، هنجارشکنان و موارد خارج از اصناف برخورد جدی می‌کند.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری ماهواره همچنان ادامه دارد،بیان کرد: جمع‌آوری ماهواره در دستور کار پلیس است و در این مدت چهار ماهه، هشت درصد افزایش جمع‌آوری ماهواره صورت گرفته است.

*برخورد قاطع پلیس با مروجان فرهنگ غلط و حرکات هدفدار هنجارشکنانه / برخورد جدی اماکن اصفهان با باغ‌تالارهای بدون مجوز

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان در بخشی از صحبت‌های خود به گشت ارشاد اشاره و اظهار کرد: افرادی که از روی سهل‌انگاری دچار خطا می‌شوند را تذکر ارشادی می‌دهیم اما با کسانی که در ترویج فرهنگ غلط و با هدف حرکات هنجارشکنانه می‌کنند، با قاطعیت برخورد می‌کنیم.

وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به باغ‌تالارهای بدون مجوز و بدون کنترل و نیز خارج از صنوف اشاره و تاکید کرد:

با باغ‌تالارهای بدون مجوز توسط اماکن برخورد می‌شود.

آقاخانی همچنین از طرح جدید پلیس افتخاری در اصفهان با سهمیه یک‌هزار نفری تا اوایل شهریور ماه اشاره کرد و افزود: افراد علاقمند و مورد اعتماد و با انگیزه می‌توانند در این زمینه با پلیس همکاری کنند و امید داریم تا اوایل مهر ماه پلیس افتخاری بتواند با پویایی به پلیس کمک کند.

وی در ادامه صحبت‌های خود به هشت ماموریت پلیس در سه ماهه دوم سال جاری و روشنایی خاص در بحث امنیت پایدار و سرعت و شدت بخشیدن جمع‌آوری معتادان ولگرد و خرده‌‌فروشان موادمخدر اشاره کرد و گفت: کار ویژه باند سرقت‌های خشن، برخورد با اراذل و اوباش، برخورد با مزاحمان خیابانی، برخورد با بدپوشش‌های منافی عفت و حجاب، شدت بخشیدن به جمع‌آوری تجهیزات ماهواره‌ای و نظارت بر قوانین راهنمایی و رانندگی در درون و بیرون شهر، پاکسازی محلات از معتادان و توجه به تهدیدات منجر به جرائم خشن از جمله این اقدامات است.

*راه‌اندازی موتورهای برقی با سرنشینان پلیس

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان در پایان از اجرای طرح استفاده از موتورهای برقی توسط پلیس برای نخستین بار در کشور و در اصفهان خبر داد و گفت: در راستای کاهش آلودگی هوا، رفع دغدغه مجموعه بهداشت، کاهش حوادث، لزوم توجه به بهداشت آرامش روان، صرفه‌جویی و مصرف سوخت کمتر این طرح با شهرداری نوپای اصفهان در طرح‌ها اجرایی می‌شود.

گفتنی است سردار آقاخانی خبرنگاران را همیاران و تکمیل کننده اقدامات پلیس دانست که توانسته تامین‌کننده و تقویت‌کننده ماموریت‌ها و استرس‌ها و نیز امنیت پایدار باشند.

وی معتقد است خبرنگاران گاهی مواقع بیش از ماموریت‌های پلیس توانسته‌اند در رساندن پیام به مخاطب نقش داشته باشند.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.