سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 17:13 - دوشنبه 06 مرداد 1393

تاکید روایات بر احیا گرفتن شب عید فطر

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: در شب و روز عید فطر خداوند به صورت بسیار گسترده‌تری رحمت خود را بر مؤمنان و روزه‌داران نازل می‌کند.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از یسنا، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تبریک به مناسبت عید سعید فطر، ‌گفت: عید فطر یکی از بزرگ‌ترین اعیاد اسلامی و دینی ما است و امیدواریم خداوند اعمال عبادی همه عبادت‌کنندگان در ماه مبارک رمضان را مورد قبول خود قرار داده باشد.

وی با بیان این‌که عید فطر یوم‌الجوایز است، ابراز کرد: مؤمنان و روزه‌داران باید در پایان ماه رمضان به اعمال عید فطر همچون نماز عید و زکات فطره مبادرت کنند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) تاکید کرد: در شب عید فطر خداوند به صورت بسیار گسترده‌تری رحمت خود را بر مؤمنان و روزه‌داران نازل می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که منادی در شب عید فطر در هر آسمان ندا می‌دهد که ای مؤمنان صبح کنید و به سوی جوایز خود بشتابید، اظهار کرد: رسول خدا به جابر فرمودند جوایز خدا با جوایز پادشاهان قابل مقایسه نیست.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: در روایت دیگری آمده ملائکه در روز عید بر سر هر کوی و برزنی می‌ایستند و صدا می‌زنند؛ مردم بشتابید به سوی رب کریم و باب کرم خدا امروز گسترده‌تر از هر زمان دیگری است، پروردگار عطای زیادی به شما می‌خواهد بدهد و از گناهان بزرگ می‌گذرد.

فاضل‌لنکرانی با بیان این که نباید از نماز عید سعید فطر غافل شد چون آثار و برکات فراوانی بر آن مترتب شده است، اظهار کرد: نمازی نیز در شب عید فطر که معروف به نماز «هزار قل هو الله» است توصیه شده که بزرگان و عرفا تأکید فراوانی بر آن دارند.

وی ادامه داد: روایات فراوانی وجود دارد که هر کسی این دو رکعت نماز را بخواند چیزی از خدا نمی‌خواهد مگر این‌که خداوند به او اعطا می‌کند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با اشاره به روایات احیای شب عید فطر را مورد تأکید قرار داد و گفت: انسان باید این فرصت بزرگ را مغتنم بشمارد؛ در روایات آمده روزی که همه قلوب می‌میرند قلب انسانی که شب عید فطر را احیا کرده، نخواهد مرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که دعاهای پر مغز و نغزی برای شب و روز عید فطر توصیه شده است، افزود: اعمال شب و روز عید فطر بسیار سفارش شده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام درباره اهمیت عید فطر، ابراز کرد: مبادا کسی روز عید در خانه خود بماند چون خدا طلوع جدیدی در روز عید دارد و از خانه‌های خود بیرون روید تا این که رحمت خدا شامل حال شما شود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.