سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 08:25 - دوشنبه 06 مرداد 1393

عضو شورای کمال آباد جرقویه علیا:

70میلیون ریال جهت زهکشی مزارع کمال آباد اختصاص یافت

عضو شورای کمال آباد جرقویه علیا گفت: زهکشی باعث احیا و شیرین کردن اراضی و مدیریت آب و بهداشت مزارع می شود و می توان با اجرای عملیات زهکشی سا ختمان مزارع دوباره به حالت اولیه برگردد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا : حیدری یکی از اعضای شورای اسلامی روستای کمال آباد در این باره گفت: در مزارع روستای کمال آباد جرقویه چند سالی است که زمین هایی در پایین دست صحرا بعلت خشک شدن قنات ها و چاهایی که باعث زهکشی این زمین ها می شد دیگر قابل کشت نبوده و به زمین هایی شوره زار و غیر قابل کشت تبدیل شده است در صورتیکه در قبل از این کشاورزان از این مزارع محصولات زیادی برداشت می کردند این موضوع باعث نارضایتی کشاورزان شده است.

Vater-Mark7527527

وی در ادامه افزود: در همین راستا دهیار و اعضای شورا با مشورت با کشاورزان جلسا تی را ترتیب داد مقرر شد که شورا در این باره پیگیری های لازم را انجام دهد که با پیگیریهای انجام شده مبلغ 70میلیون ریال اعتبار از طرف جهاد کشاورزی به این امر اختصاص یافت و کانال هایی به طول 1500 متر جهت اجرای زهکشی مزارع در حال حفر می باشد.

 

Vater-Mark1

حیدری در ادامه به مزیت های عملیلت زهکشی اشاره کرد و اظهار داشت: کنترل و جلوگیری از ماندابی شدن و ایجاد باتلاق،کنترل و جلوگیری از شور شدن مزارع، کنترل عمل فرسایش خاک، کنترل کردن سیل، حفاظت محیط زیست و سلامت و بهداشت عمومی، توسعه روستایی و امنیت غذایی از مزایای عملیات زهکشی می باشد.

حیدری در پایان اظهار امید واری کرد که با اجرای عملیات زهکشی سا ختمان مزارع دوباره به حالت اولیه برگردد و دوباره کشاورزان کار خود را در این زمین ها شروع کنند.

Vater-Mark110 Vater-Mark7527522 Vater-Mark1 Vater-Mark2742742 Vater-Mark2020

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.