سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 02:21 - دوشنبه 06 مرداد 1393

امام جمعه شهر سجزی:

فضای کار امام جمعه از سیاسی کاری به دور باشد

امام جمعه شهر سجزی گفت: فضای کار امام جمعه می بایست خالی از سیاست نباشد ولی نباید در کارش سیاسی کاری را انجام دهد.

حجت الاسلام جعفری امام جمعه متعهد شهر سجزی در سالروز اقامه اولین نماز جمعه در گفتگو با اصفهان شرق به جایگاه نماز جمعه در شهر ها اشاره و گفت: نماز جمعه جهت پذیرش بنیه های اعتقادی، سیاسی و سامان بخشیدن بین اقشار جامعه است و محل وحدت، تقوا و تعامل بین قلوب مومنین می باشد.

وی در ادامه فطرت خداجوی مردم را عامل اصلی تقاضای اقامه نماز جمعه ذکر کرد و عنوان نمود: مردم به خاطر اینکه از لحاظ فطرت خداجو هستند و به دنبال کمال یابی می باشند به اقامه نماز جمعه تاکید داشته و این مکان را جهت بیان باور دینی و تحکیم آن می دانند تا بتوان به توان و مسیر خیر و صلاح مردم جهت دهی داد.

خطیب نماز جمعه سجزی با توجه به جایگاه امام جمعه در زمینه ولایی، سیاسی و مسئولیت هایی در چند نهاد جامعه اعم از مسئول ستاد اقامه نماز، غدیر و زکات تاکید داشت: اگر این جایگاه ها به طرز خوب در بین مردم تبیین شود مردم به خوبی می توانند به این نهاد روی آورده و امام جمعه می تواند در بین مردم و جوانان ارتباط خوبی برقرار کرده و گاها ارتباط بین جوانان نسل چهارمی و امام جمعه ارتباط صمیمی شود تا زمینه ساز اصلاح فرهنگی و سیاسی در جامعه شود.

جعفری با توجه به سیاست های امام جمعه در مسائل روز منطقه و جهان افزود: امام جمعه سیاسی کاری نکند ولی فضای کارش از سیاست خالی نباشد. برای مثال می بایست به اوضاع سیاسی جامعه به گونه ای واقف باشد که اگر افرادی قصد سوء استفاده از برخی مسائل دوران انتخابات را داشته باشند با تدابیر وی از غفلت به دور باشند.

وی در پایان راهپیمایی روز قدس امسال را به گفته مردم شهر پربارتر از سالهای گذشته خواند و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از وظایف امام جمعه شناخت روزهای سال و بازخوانی رویدادها می باشد که تاثیر خوبی بر جای خواهد گذاشت و در این مسیر می بایست پتانسیل بخش را خوب شناخته و در راستای اهداف اسلام قدم برداشت.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.