سرویس: اجتماعی » علمی 11:30 - دوشنبه 06 مرداد 1393

۸ مرداد، شهاب‌ها زمین را نورباران می‌کنند

۸ مرداد شهاب‌ها زمین را نورانی می‌کنند علاوه بر اینکه پدیده غالب در این هفته هلال ماه است که روز دوشنبه می‌توان آن را با چشم غیرمسلح در آسمان رویت کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ روزهای آخر ماه مبارک رمضان را می‌گذرانیم و طبیعی است که بیشتر نگاه‌‌ها به سمت هلال ماه معطوف است بیشتر رصدگران خود را برای رویت هلال ماه آماده می‌کنند و عده‌ای نیز آماده رویت هلال ماه در روز هستند.
ماه نو در آسمان
امروز یکشنبه ۵ مرداد در ساعت ۳:۱۲ شما می‌توانید ماه نو را در آسمان مشاهده کنید، علاوه بر اینکه در ساعت ۱۷ احتمال کمی برای رویت هلال روزگاهی شوال در ایران وجود دارد.
رویت هلال ماه در اوج مداری
روز دوشنبه ۶ مرداد در ساعت ۷:۵۹ دقیقه ماه در اوج مداری با فاصله ۴۰۵ هزار کیلومتری از زمین قرار می‌گیرد، شامگاه هلال اول ماه شوال با چشم غیرمسلح دیده می‌شود، علاوه بر اینکه در نیمه شب شما شاهد اوج بارش شهابی کم فروغ حوت جنوبی به میزان ۵ شهاب در ساعت خواهید بود.
ماه در کنار قلب‌الاسد
سه شنبه ۷ مرداد، ستاره زیبا و درخشان صورت فلکی اسد که با آن قلب‌الاسد می‌گویند با فاصله ۷.۴ درجه در سمت راست هلال ماه قرار می‌گیرد.
دو بارش شهابی در یک روز
چهارشنبه ۸ مرداد، ساکنان زمین به ویژه شهرهایی با آلودگی نوری کمتر شاهد دو بارش شهابی دلتای – دلوی جنوبی به میزان ۱۶ شهاب در ساعت و اوج بارش شهابی کم فروغ آلفا- جدی خواهند بود.

منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.