سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 20:44 - یکشنبه 05 مرداد 1393

یادداشت اختصاصی اصفهان شرق:

شهری که همچنان در انتظار طنین بانگ اذان نماز جمعه است

نماز جمعه فرضیه ای ارزشمند در بعد دینی و سیاسی که متاسفانه مردم شهر حسن آباد جرقویه و روستای همجوار آن از ایستادن در صفوف به هم پیوسته ی آن در شهرشان بی بهره هستند.

اصفهان شرق-حسن صادقی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور ،‌ نماز جمعه را یک شبکه ارزشمند دینی، مردم و حکومتی دانستند و تاکید کردند که نماز جمعه ترکیبی از حقایق معنوی و اسلامی ، حضور غیر دستوری مردم در این صحنه و مرتبط با حکومت اسلامی است.

این گفته اهمیت و جایگاه این فرضیه دینی را نشان می دهد. فرضیه ای که متاسفانه مردم شهر حسن آباد جرقویه و روستای همجوار آن بی بهره هستند و علی رغم درخواست مردم این دیار و همچنین تلاش مسئولان این شهر در برپایی این فرضیه دینی مردم این شهر همچنان باید در حسرت شرکت در این مراسم سیاسی و الهی باقی بمانند.

با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در برپایی هر چه باشکوه تر نماز جمعه در سطح کشور و همچنین نقش و کارکردهایی که این شبکه عظیم دینی و اجتماعی در زمینه های مختلف می تواند به همراه داشته باشد امید است شاهد تلاش و پیگیری های مجددانه مسئولان شهری در برپایی نماز جمعه شهرمان باشیم. البته در این بین باید همه شهروندان در هر جایگاه اجتماعی احساس مسئولیت کنیم و با بسیج همگانی زمینه را برای تحقق این امر فراهم آوریم.

به امید روزی که صدای دلنشین اذان برای اقامه نماز جمعه از گلدسته های شهر گوشهایمان را نوازش و روحمان را صیقل دهد تا در برابر این فرمان الهی که یَأَیهَا الَّذِینَ ءَامَنُوا إِذَا نُودِى لِلصلَوةِ مِن یَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسعَوْا إِلى ذِکْرِ اللَّهِ وَ ذَرُوا الْبَیْعَ ذَلِکُمْ خَیرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُمْ تَعْلَمُونَ(جمعه۹) فَإِذَا قُضِیَتِ الصلَوةُ فَانتَشِرُوا فى الأَرْضِ وَ ابْتَغُوا مِن فَضلِ اللَّهِ وَ اذْکُرُوا اللَّهَ کَثِیراً لَّعَلَّکمْ تُفْلِحُونَ(جمعه ۱۰ ) « اى کسانى که ایمان آورده اید ! هنگامى که براى نماز روز جمعه اذان گفته مى شود به سوى ذکر خدا بشتابید ، و خرید و فروش را رها کنید که این براى شما بهتر است اگر مى دانستید . و هنگامى که نماز پایان گرفت شما آزادید در زمین پراکنده شوید و از فضل الهى طلب کنید ، و خدا را بسیار یاد نمائید تا رستگار شوید » اطاعت امر کرده باشیم.

 

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “شهری که همچنان در انتظار طنین بانگ اذان نماز جمعه است”

  1. حسینی گفت:

    خدمت حاج آقا تقوی نماینده ناظر مقام معظم رهبری بودیم و این قضیه را مجدانه پیگیری کردیم و نظر مثبتی نسبت به این قضیه داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.