سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 14:28 - یکشنبه 05 مرداد 1393

مسوول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان:

اقامه سه نماز جمعه دیگر در شرق اصفهان در آینده نزدیک

مسوول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گفت: به زودی در شهرهای حسن آباد، نیک آباد و محمد آباد اقامه نماز جمعه برپا می شود.

به گزارش اصفهان شرق: حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالحیان در نشست خبری با بیان این که پنجم مردادماه به عنوان سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور است با بیان این که آخرین نماز جمعه در اصفهان در شهر اژیه بوده است؛ افزود: به زودی در شهرهای حسن آباد، نیک آباد و محمد آباد اقامه نماز جمعه برپا می شود.

۸۰ نماز جمعه در سراسر کشور اقامه می شود
وی ادامه داد: ۸۰ نماز جمعه در سراسر کشور اقامه می شود که هدف از آن ترویج سبک زندگی اسلامی در بین مردم جامعه است.

مسوول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان تصریح کرد: نماز جمعه یک حلقه ارتباطی با صدر اسلام است. امت اسلام از طریق بیانات امام جمعه با مسائل سیاسی روز آشنا می شوند و این فلسفه تشریح نماز جمعه و حلقه ارتباط بین مردم و حکومت است.

وی با بیان این که دست اندازهایی در مصلی برای اقامه نماز جمعه وجود دارد؛ خاطر نشان کرد: مصلی جزء بیت المال مردم محسوب می شود که امسال بخش شبستان آن برای اقامه نماز به بهره برداری می رسد.
حجت الاسلام صالحیان اضافه کرد: بخش های اقتصادی و تفریحی مصلی هنوز آماده نشده است.

وی با بیان این که هزاران نماز جمعه در دنیا اقامه می شود؛ تصریح کرد: اگر در نماز جمعه ها بیان شود که افراط و تفریط بد است، چرا باید در جامعه افراطی گری وجود داشته باشد؟!.

وی اضافه کرد: گروه های خطرناکی نظیر داعش و شیطان پرستی را چه کسی باید به جهان اسلام معرفی کند؟!!. در نماز جمعه گروههای خطرناک باید به مردم معرفی شوند. مردم در نماز جمعه باید بصیرت دینی شان بالا رود و بدانند که گروههای خطرناک چگونه عمل می کنند.

حجت الاسلام صالحیان با بیان این که فعالیت امام نماز جمعه به صورت گسترده در ابعاد مدیریت فرهنگی، اجتماعی، روان شناسی و جوان شناسی بیان می شود؛ تصریح کرد: امام جمعه باید به تمامی مسائل جامعیت داشته باشد.
وی بیان کرد: یکی از نیازهای ما برای ستاد اقامه نماز نیروی انسانی است که با علاقمندی و درایت در این ستاد شرکت کنند.

۲۰ هزار نفر در سراسر کشور در ستاد اقامه نماز جمعه فعالیت دارند
مسوول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان اضافه کرد: در سراسر کشور ۲۰ هزار نفر در ستاد اقامه نماز جمعه فعالیت دارند و در هر ستاد بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر عضو وجود دارد.

حجت الاسلام صالحیان با بیان این که اعضای ستاد اقامه نماز جمعه به عنوان اتاق فکر و شورای مشورتی برای امام جمعه از اهمیت قابل توجهی برخوردارند؛ خاطر نشان کرد: افرادی که در ستاد اقامه نماز جمعه هستند هیچ هزینه ای دریافت نمی کنند و گاهی به ستاد از لحاظ مالی و معنوی کمک می کنند.

وی با اشاره به این که برای هرچه باشکوه برگزار کردن نماز جمعه در استان باید تلاش کنیم؛ اذعان داشت: در بیش از ۱۰ شهر استان اصفهان مصلی ساخته می شود زیرا بسیاری از مکان ها برای اقامه نماز جمعه مناسب نیست.
حجت الاسلام صالحیان با بیان این که مجموعه هایی که برای اقامه نماز جمعه احداث می شود باید دارای امکانات مطلوبی باشد؛ افزود: مجموعه های فرهنگی، سالن مطالعه، سفره خانه باید در این مکان ها مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان این که اوقات فراغت جوانان نباید مورد غفلت واقع شود؛ خاطر نشان کرد: ستاد اقامه نماز جمعه باید فعالیش را از روز شنبه آغاز کند و اگر ستادی این گونه عمل نکند پویا نخواهد بود.

مسوول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان افزود: ستادی که با روستا و هیات ها و جمع های مذهبی و فرهنگی ارتباط داشته باشد ستادی پویا و فعال است.

وی گفت: خطیب جمعه باید از جامعیت برخوردار باشد، در میادین ورزشی حضور داشته باشد و فعالیتش را با صبحگاه مدارس آغاز کند. خطیب جمعه اگر از جامعیت برخوردار نباشد نمی تواند کارش را ارائه دهد.
حجت الاسلام صالحیان در پایان با بیان این که حاکم اسلامی باید رویت هلال ماه را مشخص کند؛ بیان کرد: در ستاد استهلال ۱۵ گروه پیشرفته برای رویت هلال ماه در هر ماه وجود دارد. این گروه برای رویت هلال ماه در شب عید فطر به طور ویژه فعالیت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.