اصفهان شرق

سارق مغازه‌های شرق شهر اصفهان دستگیر شد

کدخبر: 25286
1393/05/05 در ساعت 12:00

به گزارش اصفهان شرق؛ سرهنگ ستار خسروي اظهار داشت: در پي وقوع چندين فقره سرقت از اماکن خصوصي با روش سوراخ کردن سقف و تخريب قفل در محدوده شرق شهر اصفهان، موضوع شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان و جلوگيري از سرقت‌هاي احتمالي ديگر به صورت ويژه در دستور كار كارآگاهان پايگاه شرق پليس آگاهي استان قرار گرفت.
وي افزود: در اين راستا تيم ويژه اي از كارآگاهان خبره اين پليس، مامور رسيدگي به اين پرونده شد و گشت هاي محسوس و نامحسوس در سطح شهر و به خصوص كوچه ها و خيابان هاي فرعي خلوت در ساعات پاياني شب و همچنين ساعات عصر تا غروب فعال شدند.
اين مقام مسوول عنوان داشت: تحقيقات ماموران براي دستگيري عامل يا عاملان اين سرقت ها ادامه داشت تا اينكه سرانجام يكي از واحدهاي گشتي اين پليس حين گشت زني در ساعات پاياني شب به فردي كه در حال باز كردن قفل مغازه اي بود مشكوك شد و براي بررسي هاي بيشتر به طرف وي رفتند.
سرهنگ خسروي گفت: پس از بررسي هاي لازم مشخص شد مغازه متعلق به وي نيست و به همين جهت فرد مذكور دستگير و براي تحقيقات بيشتر به پليس آگاهي منتقل شد كه در تحقيقات صورت گرفته متهم به ده ها فقره سرقت از اماکن خصوصي اعتراف كرد.
اين مقام انتظامي تصریح کرد: متهم در اعترافات خود عنوان داشت كه اموال مسروقه را به يك مالخر مي فروخته است و با راهنمايي وي، مالخر اين پرونده نيز در عملياتي ويژه دستگير شد.
سرهنگ خسروي با بيان اينکه سارق، شبانه با تخريب قفل و سوراخ کردن سقف وارد اماکن شده و اقدام به سرقت اموال با ارزش مي‌کرد، گفت: اين فرد پس از سرقت، اموال را با يک دستگاه خودروی نيسان به آغلي متروکه در خارج از شهر منتقل مي كرد.
وي خاطرنشان کرد: طي هماهنگي با مقام قضايي نسبت به بازرسي از آغل متروكه اقدام و در نتيجه مقادير زيادي تير آهن، کابل برق، سيم مسي، موتور يخچال، کاربراتور بخاري و اموال با ارزش ديگر مسروقه کشف شد.
ریيس پليس آگاهي استان با بيان اينکه متهمان به مراجع قضايي تحويل داده شدند، به شهروندان در خصوص عدم استحكام و نا ايمن بودن مغازه هايشان هشدار داد و گفت: پليس توصيه مي‌كند هنگام ساخت و ساز، خريد يا اجاره محل به استحکام و ايمني ساختمان به اندازه زيبايي آن اهميت داده شود و ساختمان را حتماً به تجهيزاتي مانند دزدگير و دوربين هاي مدار بسته مجهز کنند

منبع: ایمنا