سرویس: اجتماعی 10:14 - سه شنبه 09 مهر 1392

جمعیت اصفهان، از هر چهار نفر یک نفر سالمند

مدير كل بهزيستي استان اصفهان گفت: پيش بيني مي‌شود طی 30 سال آینده از هر چهار نفر یک نفر سالمند داشته باشيم و اين در حالی است که برای داشتن دوران سالمندی سالم و با نشاط برنامه خاصی تدوین نشده است.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از  صاحب نیوز، محمود محمدزاده با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت استان اصفهان را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند، گفت: ۱۰درصد جمعیت استان شامل سالمندان می‌شود.

وی افزود: پیش بینی می‌شود طی ۳۰ سال آینده از هر چهار نفر یک نفر سالمند داشته باشیم و این در حالی است که برای داشتن دوران سالمندی سالم و با نشاط برنامه خاصی تدوین نشده است.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اجرای برنامه‌ها در خصوص توانمندسازی سالمندان گفت: به دلیل مشکلات اعتباری کار تخصصی ویژه‌ای برای جوانان و میانسالان برای داشتن دوران سالمندی سالم نداریم و فعالیت سازمان محدود به اجرای برنامه‌ها برای سالمندان است.

وی ادامه داد: برای گذراندن دوران سالمندی سالم و با نشاط لازم است تا از دوران جوانی و میانسالی برنامه‌ریزی کنیم.

برای داشتن دوران سالمندی سالم و با نشاط برنامه خاصی تدوین نشده است

محمدزاده با اشاره به برنامه سازمان در حوزه سالمندان گفت: بهزیستی خدمات خود را در قالب دو راهبرد شورای سالمندان و ارائه خدمات تخصصی به این گروه از جامعه انجام می‌دهد.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان، در خصوص دستاورهای شورای سالمندان استان اصفهان اظهار داشت: راه‌اندازی خانه مهر سالمندان یکی از مصوبات شورای سالمندی است.

وی افزود: با ایجاد خانه مهر سالمندان، در شهرستان‌های مختلف افراد سالمند می‌توانند به جای سپری کردن وقتشان در پارک‌ها و فضاهای عمومی با حضور در این خانه‌ها از برنامه‌های مختلف آموزشی و تفریحی مراکز استفاده کنند.

محمدزاده، ایجاد دبیرخانه شورای سالمندان، راه‌اندازی بنیاد فرزانگان و طرح تکریم سالمندان را از جمله دستاوردهای شورای سالمندان عنوان کرد و گفت: حدود دو سال است با همکاری شهرداری اصفهان این طرح در باغ غدیر راه‌اندازی شده و روزانه میزبان ۳۰۰ الی ۴۰۰ سالمند است.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر تعداد مراکز شبانه روزی و نگهداری سالمندان ۲۰ مرکز در استان می‌باشد گفت: از این تعداد هفت مرکز در سال اخیر تاسیس و شروع به فعالیت کرده اند که تعداد سالمندان بستری در این مراکز حدود هزار نفر است.

وی گفت: از این تعداد ۱۵۰ نفر سالمند بی سرپرست و مجهول الهویه می‌باشند که برای این تعداد سالیانه ۱۵ میلیارد ریال یارانه پرداخت می‌گردد.

محمد زاده یادآور شد: همچنین ۲۰ مرکز مراقبت در منزل با تیم تخصصی شامل پزشک، پرستار، روانشناس، تراپیست و مددکار اجتماعی؛ هزار سالمند تحت پوشش را مورد معاینه قرار می‌دهند.

وی یارانه دریافتی این مراکز را ده میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: سه هزار نفر سالمند نیز تحت پوشش حوزه حمایتی قرار دارند که ماهانه کمک هزینه زندگی بالغ بر بیست میلیارد ریال دریافت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.