سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 16:25 - پنجشنبه 02 مرداد 1393

رئیس کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان:

راه پدران را ادامه می‌دادیم زاینده‌رود نمی‌خشکید

رییس کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان گفت: دلیل خشکی زاینده‌رود آن است که راه پدرانمان را ادامه ندادیم.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اصفهان اسفندیار امینی در دومین نشست تعامل و هم اندیشی کمیته آب اتاق اصفهان با مدیران مسوول رسانه‌ها اظهار کرد: در زمان قدیم وقتی در روستایی آب نبود مردم به دنبال آن مادی و جوی‌های آب را تا روستای بالادستی ادامه می‌دادند و با بحث و کدخدا منشی آب را به پایین می‌آوردند.

وی ادامه داد: در سال 1349 سد زاینده رود آبگیری شد و روستای شاخ کنار در سال 52 کنار گاو خونی خشکید و متروکه شد و آن موقع کشاورزان شرق سخنی نگفتند.

این کارشناس کشاورزی گفت: این وضعیت آن قدر ادامه پیدا کرد تا کاملاً شرق اصفهان نابود شد که خشکی زاینده رود به لنجانات هم رسیده است.

امینی با بیان اینکه این رودخانه تمام تاریخ و تمدن مردم اصفهان است، بیان کرد: در حال حاضر افت فشار آب داریم و وقتی آب شهری هم قطع شد جامعه شهرنشین هم همانند روستاییان شرق به فکر اعتراض برای گرفتن حق آبه این رودخانه می‌افتد.

وی گفت: در شش سال اخیر هر موقع کشاورزان اعتراض و تجمع کردند مدتی کوتاه آب به آنها داده شد و به طور طبیعی این سئوال مطرح می‌شود که اگر واقعاً آب نیست چرا هر موقع صدایمان بلند می‌شود آن را می‌دهید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.