سرویس: غیر تولیدی » دریافتی 00:05 - چهارشنبه 01 مرداد 1393

مدير كل بهزيستي استان اصفهان گفت:

سازمان بهزيستي هم پرسشگراست هم پاسخگو

دكتر صادقی به ارتباط خوب این دستگاه حمایتی با سازمانهای غیردولتی و خیرین اشاره کرد و با تاکید بر اینکه بهزیستی به شرکای اجتماعی نیاز دارد، گفت: در خصوص مناسب سازي شهري اقدامات خوبی صورت گرفته اما بايد بدانيم مناسب‌سازی، رفع تکلیف نیست.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان اصفهان: صبح امروز جلسه اي بمنظور هم انديشي و تبادل تجربيات اعضاي كمسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر اصفهان و اداره كل بهزيستي با حضور شريعتي قائم مقام شوراي اسلامي شهر اصفهان، مهندس آذربايجاني رئيس كميسيون، اعضاي كمسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر اصفهان، دكتر صادقي مدير كل و معاونين اداره كل بهزيستي استان اصفهان، بمنظور تحكيم روابط و هم افزايي در جهت رشد و تعالي شهر، و ايجاد رفاه اجتماعي شهروندان اصفهاني و جامعه هدف بهزستي بويژه معلولين كه همان شهروندان درجه يك استان هستند در محل شوراي شهر برگزار گرديد.

در ابتداي اين جلسه رئيس كمسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر اصفهان، به رسم ميزباني به ايراد سخن پرداخت ايشان ضمن آرزوي قبولي طاعات وعبادات حاضرين در ماه مبارك رمضان و محكوم نمودن كشتار مردم بي گناه غزه، از مسئولين دعوت كرد با حضور در راهپيمايي روز قدس حمايت خود را از اين عزيزان اعلام نمايند.

درادامه دكتر صادقي مدير كل بهزيستي استان اصفهان، ضمن ابراز خرسندي از ديدار با اعضاي كمسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر اصفهان و برگزاري جلسه مذكور، گفت: بهزیستی امروز یکی از سازمانهای تخصصی است که با جدیت به دنبال سیاستهای اجتماعی مي باشد تا بتواند به ارتقای کیفیت زندگی نه تنها جامعه هدف خود بلکه به تمام آحاد مردم عینیت بخشد. وي افزود: بهزيستي تنها پرسش گر نيست بلكه نهادي پاسخگوست و ما در بهزيستي بدنبال شفاف سازي و تعامل با ساير دستگاهها مي باشيم.

مدیر کل بهزیستی اصفهان در بخشي از سخنانش گفت: بهزيستي نسبت به 5 سال گذشته تفاوت چشمگيري داشته است. وي افزود: دیدگاه سنتی به بهزیستی در حد پرداخت مستمری دیگر کارساز نیست و مفهوم توانمند سازی در این دستگاه با جدیت دنبال می شود.

دكتر صادقی به ارتباط خوب این دستگاه حمایتی با سازمانهای غیردولتی و خیرین اشاره کرد و با تاکید بر اینکه بهزیستی به شرکای اجتماعی نیاز دارد، گفت: در خصوص مناسب سازي شهري اقدامات خوبی صورت گرفته اما بايد بدانيم مناسب‌سازی، رفع تکلیف نیست بلکه احقاق حق یک شهروند معلول است. وي تصريح كرد، توانمند سازي در 8 بعد صورت مي گيرد كه بعد اقتصادي، آموزشي،فرهنگي و معنوي از نيازهاي اوليه مددجويان بشمار مي رود.

وی با بيان اينكه 290 هزار نفر بطور مستقيم از خدمات بهزيستي استان استفاده مي نمايند افزود: بهزیستی نیازمند هم افزایی با ساير نهاد هاي دولتي بخصوص همدلي و هم راهي اعضاي شوراي شهر مي باشد. زیرا كه سلامت روانی و اجتماعی جامعه نیاز به مشارکت همگانی دارد و لازم است بمنظور پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي و ارائه خدمات سالم و تخصصی به مردم بويژه جامعه هدف بهزيستي مسئولين با يكديگر هم انديشي و هم افزايي مناسبي داشته باشند. زيرا كه بسياري از آسيب هاي اجتماعي با برنامه ریزی هاي صحيح و بموقع قابل پيشگيري وکنترل است.

مدير كل بهزيستي استان اصفهان، اشاره اي به خدمات مشاوره اي خط 1480 و سامانه 123 داشت و گفت: یکی از وظایف بهزیستی مداخله زودهنگام برای کاهش خشونتهای خانگی، کودک آزاری، همسرآزاری، معلول آزاری و سالمند آزاری است.

در ادامه اين جلسه هر یک از اعضاي كمسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر اصفهان با بيان نقطه نظرات و ديدگاههاي خود درخصوص توجه به توسعه ارتقاء خدمات به شهروندان بويژه معلولين، بر هم انديشي اعضاي كمسيون فرهنگي اجتماعي با مسئولين بهزيستي، بمنظور حل پايدار مشكلات و موضوعات مطروحه و انتقال تجربيات در بخش هاي مختلف، و تحقق تعهدات بهزيستي و شوراي شهر در بخشهاي مختلف همچنين ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و جامعه هدف بهزيستي تاكيد كردند.
گفتني است اين عزيزان ضمن انتقاداتي صحيح و قابل قبول ، پیشنهاداتی سازنده خدمت مدير كل و معاونين بهزيستي استان اصفهان بيان داشتند.

سپس مهندس آذربايجاني رئيس كميسيون، با بيان اينكه ارتباط بیشتر و تعامل مسئولین راه حل مناسبی را در پیش روی مسئولان خواهد گذاشت گفت: این امر تنها با همکاری دستگاههای اجرايي و همدلي مسئولين و پرهيز از موازي كاري در دستگاههاي اجرايي استان به نتیجه خواهد رسید.
وی در پايان ضمن قدرداني از فعاليت هاي سازنده و مفيد بهزيستي استان اصفهان در حوزه سلامت رواني، اجتماعي افزود: شورای شهر، سازمان بهزیستی وشهرداری اصفهان با همکاری یکدیگر و برگزاري جلسات متعدد بمنظور هم انديشي موفق خواهند شد قدم های بسیار مناسب و امیدوار کننده ای برای ارتقاء سطح كمي و كيفي زندگي آحاد جامعه بويژه کمک به معلولین بردارند.

لازم به ذكر است در اين جلسه هم افزايي معاونين تخصصي بهزيستي استان اصفهان با بيان خواسته هايي از جمله اختصاص اتوبوس سيار پيشگيري و درمان اعتياد ، مناسب سازي شهري و اداري، استفاده از تبليغات شهري مناسب بمنظور آگاهسازي جامعه در عرصه هاي مختلف پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي از جمله غربالگري شنوايي و بينايي، آموزش مهارتهاي زندگي و…. ، كمك به تامين مسكن و اشتغال مددجويان، كمك به تامين جهيزيه زوج هاي جوان ، ايجاد فضا هاي ورزشي و تفريحي ويژه مددجويان و معلولين بويژه بيماران آسيب نخاعي، استفاده از امكانات رفاهي از جمله كتابخانه ها و مكان هاي تفريحي براي جامعه هدف بهزيستي ، اختصاص غرفه اي در نمايشگاههاي دائمي بمنظور معرفي توانمنديهاي مددجويان و به نمايش گذاشتن دستاورد هاي زنان سرپرست خانوار و توانمندان بهزيستي، اختصاص بخشي از برنامه هاي صدا وسيما به مددجويان سازمان بهزيستي بمنظور بالا بردن عزت نفس اين عزيزان، برگزاري جلسات تخصصي مرتبط با حوزه هاي بهزيستي بمنظور بررسي چالشهاي موجود در امر خدمت رساني، ايجاد فرهنگ سرا ويژه معلولين و… خواستار حمايت همه جانبه اعضاي شوراي شهر از اين نهاد دولتي شدند.

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.