سرویس: غیر تولیدی » نقلی 21:16 - سه شنبه 31 تیر 1393

«می‌کشیم»؛ جدیدترین اثر حامد زمانی رونمایی شد

زمانی: هیچوقت برای پخش اثری در تلویزیون لابی نکرده‌ایم

خواننده قطعه «می‌کشیم» تاکید کرد: خدا را شاهد می‌گیرم هیچوقت هدفمان لابی کردن نبوده است بلکه تمام این فعالیت ها انجام وظیفه ای است که بغض هایمان را تبدیل به فریاد کرده است.

به گزارش اصفهان شرق، مراسم رونمایی از قطعه جدید حامد زمانی تحت عنوان «می‌کشیم» صبح امروز با حضور اهالی فرهنگ و هنر در سازمان هنری رسانه‌ای اوج رونمایی شد.

اسماعیل امینی شاعر و پژوهشگر در ابتدای این مراسم طی سخنانی با اشاره به زبان هنر در عصر حاضر اظهار داشت: زبان هنر غالبا وقف شده است که هنر فقط کارش آفریدن زیبایی است و در این روزگار جدید که سرگرم شدن در اولویت قرار گرفته که استفاده از شعر با این موضوع ارتباط جدی پیدا می‌کند.

وی افزود: امروز موسیقی یک از رسانه‌های مؤثر است. در روزگار قدیم پیدا کردن و شنیدن یک قطعه موسیقی بسیار سخت بود اما الان دسترسی و استفاده از آن بسیار آسان شده است.

امینی خاطر نشان کرد: به نظر من رسید که این حرکتی که دوستان جوان ما مثل آقای زمانی انجام می‌دهند که بتوانیم از این رسانه مؤثر استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اینکه ترانه «می‌کشیم» از زبان کسی گفته شده که خودش اقدام به قتل می‌کند اما از درون به نظر می‌رسد که دشمن را به استهزاء گرفته که این شیوه بیان وارونه شیوه مؤثری است و کار آقای سیار در سرودن قطعه «می‌کشیم» کار هوشمندانه‌ای است.

امینی یادآور شد: پشت سر ما و در همین حوالی روزگاری سفارت اسرائیل بود که حالا به یمن انقلاب اسلامی و فداکاری نسل جوان و با ایمان ما آن پرچم منحوس برداشته شده و پرچم فلسطین بر فراز آن سفارتخانه نصب شده است.

* سیار: حامد زمانی با اجرای خوب خود ضعف های شهر را پوشانده است

 

در ادامه این مراسم محمدمهدی سیار شاعر و ترانه‌سرای کشورمان که ترانه قطعه «می‌کشیم» را سروده طی سخنانی تأکید کرد: گاهی ماجرا آن قدر تراژدی می‌شود که خود به خود غم را تبدیل به خنده می کند و اگر کسی عمیق نگاه کند این فضا تبدیل به یک فضای کمدی خواهد شد که همه به آن می‌گوییم چقدر همه چیز مسخره است و به نظر من حال و روز جهان در این روزها این چنین است که دنیا را به قدری مسخره کرده که در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تا این حد بی تفاوت است.

سیار تأکید کرد: من مطمئنم حامد زمانی با اجرای خوب خود ضعف‌هایی که شاید در شعر وجود داشته باشد را پوشانده است.

این شاعر و ترانه‌سرای جوان کشورمان در ادامه اظهار داشت: حضور در چنین تولیداتی بیش از آنکه به استعداد و سواد مربوط باشد به توفیق و فضل الهی مربوط است.

* بیابانکی: رسانه ملی به خوانندگان ارزشی بها نداده است

 

بنا بر این گزارش در ادامه این مراسم سعید بیابانکی که اجرای این مراسم را برعهده داشت طی سخنانی درباره حمایت صدا و سیما از خوانندگان ارزشی عنوان کرد: رسانه ملی طی این سال‌های اخیر به کسانی که از این جنس کارها انجام داده بهایی نداده است و کسانی که آن طرف مرزها به ترانه‌سرایی و خوانندگی معروف هستند بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند و شرکت‌هایی هم که موسیقی تولید می‌کند طیف روشنفکر را بیشتر حمایت می‌کنند.

* زمانی: خدا شاهد است برای پخش آثارمان لابی نکرده‌ایم

 

بر اساس این گزارش حامد زمانی خواننده پاپ جوان کشورمان نیز طی سخنانی عنوان کرد: از پخش نکردن این کارها در رسانه ملی بسیار متأسفم، متأسفانه ما به اینکه تیتراژ‌ها در اختیارمان قرار دارد محکوم می‌شویم اما من شک ندارم که هر خواننده‌ای اگر ترانه «مرگ بر آمریکا» را بخواند قطعا به او پرداخته خواهد شد.

وی افزود: در ایام دهه فجر بیشتر به ما پرداخته می‌شود و نبود قطعه‌ای درباره فلسطین و غزه ما را بر آن داشت تا مؤسسه‌ای را تحت عنوان مؤسسه دلصدا راه‌اندازی کنیم و هدف ما تربیت نیروی متخصص برای موسیقی انقلاب است.

زمانی تأکید کرد: متأسفانه صحنه‌هایی که در اخبار و کلیپ‌های پخش شده از تلویزیون می‌بینیم به کلیشه تبدیل شده است و انگار جنایاتی که در حال رخ دادن است عادی دیده می‌شود.

این خواننده جوان کشورمان در ادامه گفت: خدا را شاهد می گیرم که هیچوقت هدفمان لابی کردن نبوده است بلکه تمام این فعالیت ها انجام وظیفه ای است که بغض هایمان را تبدیل به فریاد کرده است.

چندی پیش بعد از مدت‌ها به محفلی دعوت شدم که در آن خوانندگان مطرح پاپ نیز حضور داشتند. در آنجا با یکی از خوانندگان روبرو شدم که با من در مورد موضع گیری های اخیرم در رابطه با شاهین نجفی گفتگو می کرد و بر این عقیده بود که چرا آن‌ها مانند من جرات گفتن چنین موضع گیری‌هایی را ندارند و باز هم از من سوال کرد که چرا کار عاشقانه نمی خوانم و وقتی که من به آن‌ها توضیح دادم و اتفاقاً از آن‌ها پرسیدم که چرا شما دغدغه ای غیر از خواندن آهنگ‌های عاشقانه ندارید و من آن‌جا به این موضوع پی بردم که آن‌ها هم عقیده‌ها و دغدغه‌های خوبی در این زمینه دارند.

 

وی گفت: ما باید نوع رفتارمان را عوض کنیم و کاری کنیم که ستارگان موسیقی نیز به این جریان پی ببرند که خواندن در مورد مسایلی چون موضوع غزه کار بدی نیست و باعث ریزش طرفدار هم نمی شود بنابراین امیدوارم جریانی شکل بگیرد که ما از غربتی که در آن قرار گرفته ایم بیرون بیاییم و چنین آثاری مرهمی بر داغ مردم مظلوم غزه باشد.

 

* زائری: در قطعه «می‌کشیم» انرژی خاصی وجود دارد

در پایان این مراسم حجت‌الاسلام محمدرضا زائری نیز طی سخنانی عنوان کرد: برای من سؤال بود که در این آشوب جهانی و شرایطی که جایی برای دیده شدن این واقعیت‌ها وجود ندارد آیا ساخت یک اثر مثل قطعه «می‌کشیم» تأثیر خواهد داشت.

وی افزود: چیزی که باعث شد تا من حرف بزنم این بود که انرژی بسیار زیادی در این کار دیده می‌شد و شاید یکی از دلایلی که مابقی دوستان از این دست کارها انجام نمی‌دهند فراهم نشدن زمینه برای تولید این آثار است.

وی ادامه داد: مدیران و چفیه‌دارانی که به مقام معظم رهبری نیز نزدیک هستند هم پایه انجام این کارها نیستند.

زائری تأکید کرد: کاری که حامد زمانی و دوستانش در این آشوب انجام می‌دهند کاری است که دو پیرمرد در روز عاشورا و در واقعه کربلا انجام دادند.

در پایان این مراسم از قطعه «می‌کشیم» که محمدمهدی سیار ترانه و امیر جمال‌فرد تنظیم آن را برعهده دارد در قالب یک کلیپ تصویری که کارگردانی آن را نیز مهران علوی انجام داده رونمایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.