سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:00 - سه شنبه 31 تیر 1393

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی:

دلالان مانع اصلی فاصله میان محصولات کشاورزی با مردم هستند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس قطع دست دلالان را باعث توسعه متوازن و نزدیک تر شدن مزارع به سفره های مردم دانست.

به گزارش اصفهان شرق؛ علی ایران پور با بیان اینکه در حال حاضر حدود 4 هزار دلال بازار محصولات کشاورزی کشور را اداره می‌کنند، اظهار کرد: برخی دلالان بیشتر از منافع ملی به سود خود می‌نگرند و این موضوع باعث می‌شود تا در اجرای برنامه پنجم توسعه اخلال ایجاد شود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این دلالان در ایام نوروز و شب عید به بهانه افزایش تقاضا اقدام به وارد کردن مقدار زیادی میوه می‌کنند که این امر ضرر هنگفتی را متوجه باغداران می‌کند و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی باید در این زمینه پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: برای نزدیک شدن مزارع به سفره‌های مردم باید وضعیت دلالان ساماندهی شود و یا دست برخی از آنان که در رسیدن به اهداف برنامه پنجم توسعه خلل وارد می‌کنند کوتاه گردد.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس این اقدام را دشوار خواند و گفت: متأسفانه یکی از مشکلات موجود، وابستگی برخی دلالان به مسئولان وزارت جهاد کشاورزی است به طوری که تشکل‌های مافیا گونه‌ای تشکیل شده که اول از همه باید دست مافیای شکل گرفته را کوتاه کرد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس با اشاره به تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل مطرح شدن این موضوع رسیدگی به بحث واردات برنج ،گندم، گوشت قرمز، چای، نهاده‌های دامی، دانه‌های روغنی و افرادی که اقدام به واردات می‌کنند است تا بتوانیم نظارت بیشتری بر بازار محصولات کشاورزی داشته باشیم.

ایران پور افزود: وزارت جهاد کشاورزی در تولید محصولات ارگانیک و سالم کوتاهی می‌کند که باید در این زمینه پاسخگو باشد. به علت کوتاهی‌های وزارت جهاد کشاورزی نه تنها به اهداف سند چشم انداز توسعه نرسیده‌ایم و هنوز نتوانستیم مشکلات و بیماری‌های ایجاد شده ناشی از استفاده بیش از حد سموم و کودهای شیمیایی را رفع کنیم.

نماینده مردم مبارکه در مجلس تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان دستگاه متولی حوزه کشاورزی اگر مطابق قانون اقدامات لازم را در راستای تولید محصولات ارگانیک و سالم انجام می‌داد در حال حاضر کشور هم همانند سایر کشورها محصولات سالم تولید می‌کرد ، بر اساس تحقیقات انجام شده ریشه بسیاری از امراض و بیماری‌ها ناشی از مصرف بیش از اندازه سموم و کودهای شیمیایی در تولید محصولات زراعی، صیفی‌جات و باغی است.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.