سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 17:49 - دوشنبه 30 تیر 1393

مدیریت کشاورزی شهرستان اصفهان در بازدید از جرقویه علیا:

طرح یکپارچه سازی مزارع را مد نظر قرار دهید

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان گفت: با وجود خشکسالی و کمبود آب باید طرح یکپارچه سازی اراضی کشاورزی را مد نظر قرار داد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا: مهندس مرادمند به همراه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر از بخش کشاورزی شهر حسن اباد بازدید بعمل آورد.
با پیگیری های انجام شده توسط اعضای شورا و شهرداری مهندس مرادمند صبح امروز از بخش کشاورزی جرقویه علیا بازدید بعمل آوردند و از نزدیک با مشکلات و کمبود های این بخش زحمت کش قرار گرفتند در این بازدید با چند تن از کشاورزان نیز گفتگوهایی صورت گرفت.

در بازدید یکروزه ابتدا به قنوات منطقه رفته و به بررسی مشکلات موجود در این خصوص پرداخت و هم چنین از دامداری های حاشیه شهر که بعضا با مشکلاتی از قبیل نداشتن برق و اب می باشد بازدید کرد.

در پایان بازدید جلسه ای در شهرداری با حضور مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مدیریت جهاد کشاورزی جرقویه مهدی زاده و اعضای شورا و شهردار برگزار شد و در خصوص رفع این مشکلات به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در ادامه مهندس مرادمند اظهار داشت: بنده از نزدیک مشکلات موجود در این بخش را مشاهده کردم و در اسرع وقت کارشناسان مربوطه را به منطقه اعزام می کنیم تا به راه حل مناسبی در رفع مشکلات موجود دست پیدا کنیم.

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان در ادامه به چند نکته اشاره کرد: شهرداری با همکاری جهاد باید در حفظ زمین های کشاورزی و جلوگیری از ساخت و ساز های غیر مجاز اقدام کنند و با تعامل با هم بعضی از مشکلات را می توانند حل کنند.

وی در ادامه افزود: با وجود خشکسالی و کمبود آب باید طرح یکپارچه سازی اراضی کشاورزی را مد نظر قرار داد و از جهاد منطقه و اعضای شورا خواست یکی از مزارع که مستعد این طرح هستند را معرفی کنند و مالکان را توجیه و از مزایای طرح اطلاع رسانی شود تا بتوانیم تصمیما ت بعدی در این خصوص را گرفت.

 

Vater-Mark4575757
مرادمند در ادامه تاکید کرد که جهاد کشاورزی ترتیبی اتخاذ کند تا کشاورزان منطقه حسن آباد از منطقه احمد آباد که ارضی انها یکپارچه شده (لیزری ) بازدید و از نزدیک از مزایای آن اطلاع پیدا کرده و تشویق به این طرح شوند.
حسین ایروانی دراین جلسه با توجه به مشکلات مربوطه در این خصوص افزود: وجود قنوات در دل کویر خود یکی از موهبت های الهی است که همه باید در حفظ و نگهداری انها بکوشیم ما باید با تعامل با یکدیگر مشکلات موجود در این خصوص را برطرف کنیم.

وی همچنین در مورد وجود دامداری ها در حاشیه شهر گفت: شهر های کوچک که هنوز مردم به روش سنتی روستایی به کار کشاورزی مشغولند را روستا شهر نامیده اند و ما نمی توانیم دامداران را از امکانات موجود محروم کنیم ولی باید ترتیبی اتخاذ شود با همکاری جهاد منطقه در صورتی که اصول بهداشتی و حقوق همسایگان را رعایت کنند بتوانند به کار خود ادامه دهند یا محلی برای احداث دامداریهایشان در نظر گرفته شود که رساندن امکانات به آنها اسان باشد.

4345Vater-Mark75

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.