سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 19:37 - یکشنبه 29 تیر 1393

رییس شورای شهر حسن آباد جرقویه علیا:

انتخاب امام جمعه از بین روحانیون شهری که بیشترین طلبه را دارد

رییس شورای شهر حسن آباد جرقویه علیا گفت: اولین قدم در برگزاری نماز جمعه انتخاب روحانی جهت امامت نماز است و در این مسیر می بایست فردی که صلاحیت این مسئولیت را داراست با رایزنی روحانیت محلی انتخاب کنیم.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا: جلسه ای با حضور روحانیون شهر، بخشدار، فرماندهی بسیج حوزه 5 امام محمد باقر، اعضای شورا و شهردار، فرماندهی کلانتری جهت بحث و بررسی در مورد معرفی شخصی به عنوان امام جمعه در شهرداری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه علیرضا صادقی ریئس شورای اسلامی شهر ضمن آرزوی قبولی طاعات به پیگیری های انجام شده در خصوص برپایی نماز جمعه در شهر پرداخت و اظهار داشت: شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر با پیگیری های مکرر با دفتر امور مساجد و ائمه جماعات شهرستان توانستند موافقت آنان را در رابطه با نماز جمعه به دست آورند ولی به دلیل اینکه اولین قدم در برگزاری نماز جمعه امام جمعه می باشد بر آن شدیم که با توجه به وجود روحانیون برجسته در شهر بتوان شخصی که صلاحیت این مسئولیت خطیر را دارا است از بین طلبه های شهر انتخاب کنیم.

Vater-Mark2020

در ادامه روحانیون حاضر در جلسه با توجه به اهمیت نماز جمعه به برخی از ویژگی های خطیب اشاره و تصریح نمودند: امام جمعه باید شخصی ایثار گر و مشکلات را بجان بخرد و بتواند با سایر مسئولین منطقه و استان و حتی کشور تعامل داشته باشد و طبق این مورد بهتر است امام جمعه بومی باشد تا از نزدیک با مردم منطقه و مشکلات موجود در منطقه از اشنایی کافی برخوردار باشد تا بتوان در امور محوله جدی و از پشتکاری قوی استفاده کند.

سپس به بار علمی امام جمعه و مجهز بودن به علم روز پرداخته و عنوان کردند: خطیب نماز جمعه می بایست به کار اجرایی اشنا بوده و مردم شناس، مردم دوست و دارای اخلاق نیک باشد و از نظر علمی در سطح عالی و مجهز به علم روز بوده و از نیازهای جوانان امروزی آگاهی لازم را به دست آورد.

در ادامه حسین ایروانی طی سخنان کوتاهی افزود: یکی از مطالبات به حق مردم شهر و منطقه برگزاری نماز جمعه و استفاده معنوی از این فریضه الهی می باشد و در حوزه کاری ما امام جمعه به عنوان قطب حمایتی ما در پیشبرد عمران شهر می باشد و همچنین می تواند وی را به عنوان رکن اساسی در حمایت از مسئولان شهر در رسیدن به اهداف دانست.

Vater-Mark68
وی اظهار امید واری کرد تا با همکاری و همفکری در این حوزه بتوانیم از این نعمت استفاده کافی را ببریم و از مشکلات فرهنگی و اجتماعی بکاهیم .

در پایان مقرر گردید روحانیون حاضر در جلسه تا پایان ماه مبارک رمضان با رایزنی هایی که با دیگر روحانیون دارند یک نفر را به عنوان امام جمعه معرفی کنند تا مراحل قانونی آن طی شود و شاهد هر چه زودتر برگزار شدن این فریضه الهی در شهرمان باشیم .

Vater-Mark888

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.