سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 19:28 - یکشنبه 29 تیر 1393

نماینده شواری تبلیغات اسلامی در جرقویه سفلی:

پیوند بیداری اسلامی را با حضور در راهپیمایی روز قدس به عزیزان غزه نشان دهید

نماینده شواری تبلیغات اسلامی جرقویه سفلی گفت: حمایت سلطه گران از جنایات اسرائیل و سکوت معنادار برخی کشورهای عربی را با حضور در روز قدس محکوم کنید.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه: این جلسه در محل بخشداری جرقویه سفلی برگزار شد، پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید، حضرت حجت الاسلام والمسلمین علیرضا فرهنگ، امام جمعه شهر نصرآباد، با تلاوت آیه ای از قرآن کریم و تسلیت ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام اظهار امیدواری کرد:
در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان که سرنوشت یک ساله ما به امضای امام عصر ارواحنا فداه می رسد، بهترین تقدیرات برایمان رقم بخورد و با توجه به این که پیامبر عظیم الشان اسلام دهه آخر این ماه را اعتکاف می نمودند ، ما نیز بتوانیم توفیق درک باقی مانده ماه مبارک را داشته باشیم.

نزول رحمت را با زکات به سوی شهر بیاورید

امام جمعه نصرآباد به حملات اخیر اسرائیل به باریکه غزه و اوضاع نامناسب مردم مسلمان فلسطین اشاره کرد و توصیه کرد امشب دعا کنیم که با ظهور امام زمان علیه السلام ریشه اسرائیل و دیگر جنایت کاران کنده شود.

وی در ادامه با اشاره به پیشنهاد خود درباره زکات، با توجه به خشکسالی های پی در پی، توصیه نمود: ویژه مراسمی در عصر آخرین جمعه ماه رمضان در مکان مناسبی در هر شهر و روستا برگزار و با قرائت زیارت آل یاسین و در صورت امکان اقامه نماز استسقاء برای رفع مشکلات خشکسالی دعا و روحانی حاضر در محل در مورد زکات و نقش پرداخت آن در نزول برکات الهی و آثار ترک آن از قبیل بروز تنگدستی و مشکلات صحبت کند.

 

روز قدس نمایان سازی پیوند بیداری اسلامی

در ادامه حجت الاسلام والمسلین خلیل کوهگرد، نماینده شورای تبلیغات اسلامی در بخش، با آرزوی قبولی طاعات و توفیق تقدیرات خوب و تشکر از آقای بخشدار و حاضرین، به موضوع اصلی جلسه یعنی برنامه ریزی روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: با توجه به اوضاع فعلی و تنگ شدن حلقه محاصره غزه و چشم انتظاری مردم فلسطین برای عملی شدن این یادگار امام (ره) یعنی راهپیمایی روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت : الحمدا… سال به سال حضور مردم در این راهپیمایی بیشتر می شود.

وی با اشاره به اقدامات وحشیانه داعش ؛ شایعه تعامل داعش و حماس را از توطئه های دشمن برای کاهش حضور مردم در این مراسم دانست و به ضرورت تبیین این موضوع و افزایش بصیرت مردم تأکید کرد .

نماینده شواری تبلیغات اسلامی در بخش با بیان فرازی از فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون مسئله فلسطین بر اهمیت حضور گسترده در این مراسم تاکید و اهداف راهپیمایی امسال را چنین بیان کرد :
– نمایش وحدت مردم و مسوولان در داخل کشور و اتحاد مسلمانان در سطح بین المللی
– اعلام انزجار علیه رژیم جعلی صهیونیستی
– محکومیت حمایت سلطه گران از جنایات اسرائیل و سکوت معنادار برخی کشورهای عربی
– نمایان سازی پیوند بیداری اسلامی و آرمان فلسطین

در ادامه به بیان مسیرهای راهپیمایی در شهرها و روستاهای بخش پرداخت که مبدا همه آنها مساجد شهرها و روستاها و مقصد گلزار شهدا می باشد.

نامبرده با اشاره به راه اندازی ستاد و سایت زکات بخش و طراحی مسابقه ای با 17 برنده سفر زیارتی مشهد مقدس بر اجرای با شکوه برنامه مفتاح الجنه در روز جمعه تأکید نمود و افزود: این طرح به عنوان الگو در بخش اجرا و در صورت جواب دادن استانی می شود و شایسته است درمراسم امشب ( احیای23 ماه رمضان) در همه مساجد اعلام شود و مراسم 30 : 19 عصر جمعه باشد.

 

برنامه ریزی منسجم در رابطه با روز قدس

در ادامه حسن جعفری، بخشدار جرقویه سفلی ، با تشکر از حضور اعضاء و آرزوی بهرمندی از فیوضات ماه مبارک و لیالی قدر، به راه اندازی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بخش و لزوم معرفی اعضاء اشاره نمود و افزود: با توجه به تقارن ماه رمضان و تیرماه سعی شود ، برای راهپیمایی روز قدس ضمن برنامه ریزی مناسب و منسجم در هر شهر و روستا : مسیر مناسب ، سخنران برجسته و مکان مناسب برای مراسم پایانی در نظر گرفته شود.

وی همچنین بر تشکیل جلسه در هر شهر و روستا برای مراسم راهپیمایی و عید سعید فطر تأکید و لزوم استفاده بهینه از ظرفیت حضور مردم در نماز عید فطر را ضروری دانست و با تاکید بر لزوم فراهم کردن فضای مناسبی برای نماز عید و زمینه سازی برای انجام پذیرایی و دایر کردن ایستگاه صلواتی به صورت خودجوش و مردمی؛ افزود: لازم است با خطیب هماهنگی شود تا در خصوص مشکلات موجود و فرهنگ سازی در زمینه های مورد نیاز هم صحبت شود.

نماینده ارشد دولت در بخش جرقویه سفلی هماهنگی با هیات امنا و ائمه جماعت برای خواندن نماز جماعت در مسجد جامع در روز قدس و نماز عید فطر برای ایجاد اتحاد و جلوگیری از پراکندگی جمعیت و معطل شدن روزه داران را امری شایسته دانست و از نیروهای انتظامی و بسیج به پاس همکاری و برقرای نظم مراسم ها تشکر نمود.

 

اطلاع رسانی گسترده از مردم جهت حضور

پس از آن فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج امام سجاد و حضرت زینب سلام الله علیهما و سایر اعضای حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات و برنامه های خود را ارائه و سر انجام مقرر شد: شوراهای اسلامی شهرها نسبت به معرفی یک نفر نماینده تام الاختیار از شهر خود برای عضویت در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی معرفی تا با حضور اعضای حقیقی و حقوقی شورای مزبور زودتر تکمیل و با تامین مکان مناسب دایر شود.درهر شهر و روستا جلسه ای تشکیل و برنامه ریزی و هماهنگی لازم برای برگزاری مراسم راهپیمایی روز قدس و عید سعید فطر برگزار شود.

– شهرداری ها، آموزش و پرورش، بسیج و کمیته امداد امام خمینی (ره) با ارسال پیامک نسبت به فراخوان مردم برای شرکت در مراسم راهپیمایی اقدام نمایند.
– تامین وسیله نقلیه مناسب و سیستم صوتی بر عهده شهرداری ها و دهیاری ها می باشد.مسوول محترم شورای هماهنگی بخش هماهنگی و پیگیری لازم برای وصول به موقع قطعنامه و ارسال به شهرها و روستاها را معمول دارد.

– شهرداری ها ودهیاری ها ضمن نظافت و درصورت امکان آب پاشی معابر و مسیرهای راهپیمایی، درصورت مشاهده حفاری توسط ادارات خدمات رسان هماهنگی لازم را با اداره مربوطه برای ترمیم و نظافت مسیر انجام دهند.

– در آستانه روز جهانی قدس در سر برگ مکاتبات و سر در ادارات از عبارات مرتبط با این روز مهم استفاده شود.

– نیروی انتظامی و بسیج نسبت به برقراری نظم و امنیت مراسم های موضوع جلسه ( راهپیمایی روز قدس ، ویژه برنامه مفتاح الجنه و نماز عید سعید فطر) نهایت همکاری را مبذول دارند.

– حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج نسبت به برنامه ریزی و اجرای برنامه های مناسب با روزجهانی قدس از جمله برگزاری نمایشگاه عکس ، مسابقات فرهنگی ، همایش های بصیرت و…. اقدام نمایند.

– به منظور زمینه سازی برای احیای زکات و ترویج این واجب الهی از ساعت 19:30 روز جمعه 3/5/93 با محوریت شوراهای اسلامی و همکاری دهیاری ها و شهرداری ها و حضور ائمه محترم جماعت، ویژه برنامه معنوی مفتاح الجنه در یک مکان مناسب در هر شهر و روستا برگزار و با قرائت زیارت آل یاسین و در صورت امکان اقامه نماز استسقاء یکی از روحانیون معظم پیرامون نقش پرداخت زکات در نزول برکات و آثار و عواقب ترک آن سخنرانی نماید.در برنامه های تدارک دیده شده جمع آوری کمک های مردمی برای حمایت از جبهه مقاومت با محوریت بسیج و کمک به فقرا با محوریت کمیته امداد امام خمینی (ره) با زمینه سازی و در نظر گرفتن جمیع شرایط در دستور کار قرار گیرد و فرم های حمایت از یتیمان نیز توزیع و پس از تکمیل جمع آوری شود.

با توجه به اجتماع با شکوه مردم در مراسم نماز عید فطر، ضمن برنامه ریزی و هماهنگی لازم برای اجرای شایسته این مراسم معنوی ، هماهنگی لازم با خطیب محترم صورت گیرد تا درباره مواردی که همکاری مردم برای رفع مشکلات و یا فرهنگ سازی در زمینه ای خاص لازم است، صحبت شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.