سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:30 - دوشنبه 30 تیر 1393

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آبفار استان اصفهان اعلام کرد:

حفر ۱۲ چاه برای تامین آب شرب روستاهای استان اصفهان

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آبفار استان اصفهان گفت: در سال جاری ۱۲ چاه برای تامین آب شرب روستاهای استان اصفهان حفر می شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ عبدالحمید موسوی با اشاره به اقدامات شرکت آبفار استان اصفهان مبنی بر چگونگی تامین آب روستاها، اظهار داشت: روستاهای شرق استان به دلیل شرایط اقلیمی گرم و خشک و کمبود شدید آب، بیشترین میزان آبرسانی سیار را به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: طی سال گذشته در شهرستان نائین ۱۱۰ روستا و در شهرستان لنجان تنها یک روستا از خدمات آبرسانی سیار این شرکت استفاده کرده اند.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آبفا استان اصفهان فرآیندهای تامین آب، حفظ و توسعه منابع آبی، کنترل کیفیت آب و توزیع آن را بسیار پرهزینه و دشوار ارزیابی کرد و گفت: از روستائیان استان درخواست می شود با توجه به وضعیت بحرانی آب و مشکلات بسیار زیاد در زمینه تامین آب شرب، از مصارف غیرشرب آب آشامیدنی به طور جدی خودداری کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر آبرسانی سیار، برای تامین آب شرب روستاهای مواجه با بحران، راهکارهای دیگری نیز مدنظر قرار می گیرد که به عنوان نمونه می توان به ۲۰ مورد اجاره منابع تامین آب مانند چاه های کشاورزی قابل شرب و همچنین اقدام برای حفر ۱۲ حلقه چاه در سطح استان اصفهان در سال جاری اشاره کرد.

موسوی تاکید کرد: طی سال گذشته، ۲۵۵ منبع تامین آب از قبیل چاه، چشمه و قنات آب شرب مورد نیاز روستاهای استان را تامین می کرد اما با این وجود، بیش از ۲۷۰ لیتر در ثانیه کمبود آبدهی وجود داشت که این رقم، با توجه به بحرانی تر شدن وضعیت آبی کشور، به طور یقین در سال جاری افزایش خواهد یافت.

منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.