سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:00 - دوشنبه 30 تیر 1393

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان:

فلسفه بیداری در شب‌های قدر بیداری فکر انسان است

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان بیداری شب‌های قدر را برای بیداری فکر انسان در طول سال خواند و گفت: رشد فکری و بصیرت از اهداف شب‌های قدر است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام محمدرضا صالحیان با اشاره به توصیه ائمه به بحث علمی و فعالیت‌های علمی در شب قدر اظهار کرد: ائمه معصومین به فعالیت‌های علمی در شب قدر توصیه کرده‌اند و این مسئله بیانگر اهمیت رشد علمی و بصیرت و معرفت برای مسلمانان است.

حجت‌الا‌سلام صالحیان در ادامه تصریح کرد: کار علمی همراه با رشد فکری و بصیرت از عبادت بدون معرفت و فهم و بصیرت بسیار بهتر است، انسان باید فهم و درک خود از عبادت را بالا ببرد و با توجه و درک صحیح از اعمال عبادی به اعمال عبادی بپردازد.

وی بالا بردن سطح بینش و نگرش افراد را از مهم‌ترین مباحثی دانست که باید مدنظر سخنرانان در مراسم شب قدر باشد و گفت: سخنرانان باید به بالا بردن سطح بینش و بصیرت مخاطبین خود و همچنین اهمیت وحدت و انسجام امت اسلامی توجه داشته باشند، مبلغین باید مخاطبین خود را از رمز و راز وحدت و بیداری اسلامی آگاه سازند و اهمیت وحدت اسلامی باید برای امت اسلامی به خوبی مشخص شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان بیداری و شب زنده داری شب‌های قدر را بیانگر بیداری روح و روان ذکر کرد و افزود: این شب‌ها به بیداری توصیه شده است و این بیداری با توجه به توصیه به مباحثه علمی و فعالیت علمی در شب‌های قدر بیانگر اهمیت تفکر و روشنگری فکر و روح در دین اسلام است.

صالحیان بیداری فکری را مهم‌ترین هدف شب‌های قدر دانست و اظهار کرد: در شب‌های قدر بیداری می‌مانیم تا در طول سال فکر و ذهنی بیدار داشته باشیم و دچار غفلت و خواب نشویم، هدف اصلی از شب‌های قدر و شب زنده داری در این شب‌ها بالا بردن سطح فکر و نگرش انسان است.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.