سرویس: اجتماعی » علمی 10:00 - دوشنبه 30 تیر 1393

سرپرست دانشگاه اصفهان خبر داد:

ثبت‌نام دانشکده مجازی دانشگاه اصفهان در 6 رشته

سرپرست دانشگاه اصفهان از ثبت‌نام دانشکده مجازی در 6 رشته خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ هوشنگ طالبی اظهار داشت: یکی از انواع خدمات دانشگاه آموزش‌های مجازی است که قبلاً به تک‌درس و آموزش خاص محدودشده بود که ما با رصد نیاز کارمندان و مدیران و شاغلان برای ارتقای تحصیلی برای افرادی که امکان حضور ندارند مهیا کردیم و تعداد رشته‌ها را به 6 رشته افزایش دادیم.

وی افزود: این نوع تحصیل، آموزش آزاد نیست و با مجوز دولتی و معتبر همراه است و با تصویب دولت به‌طور متمرکز توسط سازمان سنجش ورودی برگزار می‌شود و 6 رشته اقتصادی و مدیریتی؛ مثل کتابداری و تجارت الکترونیک و… برای شاغلان برگزار می‌شود که از 17 تا 22 تیرماه ثبت‌نام آن برگزار شد.

سرپرست دانشگاه اصفهان با انتقاد از برخی حرکت‌ها که موجب شده لفظ «دانشجوی پولی» رایج شود، تأکید کرد: آموزش دانشگاهی باید سامانمند و با برنامه باشد و نباید این مسئله به ذهن متبادر شود که افراد با تکیه به پول مدرک می‌گیرند و این از مشکلات قبلی دانشگاه بود که با نادرست عمل کردن به وجود آمده بود و درست نبودن قالب‌ها، کیفیت کار را زیر سؤال برد و ما با نظام‌مند کردن پردیس دانشگاه شروع به زیرساخت سازی برای از بین بردن این مشکل کردیم.

طالبی، همچنین به پرداخت کامل حقوق معوقه کارکنان و اساتید اشاره کرد و بیان داشت: بدهی‌های عقب‌مانده و حقوق معوقه کارکنان و هیئت علمی پرداخت شد و موجی از رضایت‌مندی و پیشرفت کیفیت و تعهد کاری ایجاد شد.

وی، دلیل عقب افتادن حقوق و مزایای کارکنان را بخشی به کسری بودجه دولتی درگذشته دلالت داده و ادامه داد: بخشی دیگر به عدم مدیریت هزینه‌ها در مدیریت قبلی برمی‌گردد که متأسفانه بخشنامه شخص محمود احمدی‌نژاد مبنی بر افزایش حقوق اساتید هم اجرایی نشده بود.

این مسئول عنوان کرد: از اول سال 93 این بخشنامه را اجرا کردیم که اینطور تداعی کرده بودند که مدیر جدید قصد کاهش حقوق را دارد که نادرستی آن ثابت شد و در بخش پژوهش‌ها هم که دچار رکود شده بود برنامه‌ریزی کردیم و کم‌کم تحول پیش ‌آمده پدیدار می‌شود.

سرپرست دانشگاه اصفهان، در خصوص عملکرد چندماهه اخیر، یادآور شد: ما چند کار محوری را از بدو ورود سرلوحه قراردادیم که یکی نظام‌مند کردن مسائل دانشگاه بود که متأسفانه در سال‌های گذشته نوعی واگرایی به وجود آمده بود و تصمیم‌گیری‌های جزیره‌ای و متناقضی در دانشگاه گرفته می‌شد که اعتماد را از بین می‌برد و تصمیم‌گیری را منسجم و نظام‌مند کردیم تا تصمیمات سلیقه‌ای گرفته نشود.

طالبی در پایان بیان کرد: دانشگاه اصفهان یکی از قطب‌های مهم توسعه سیاسی و علمی کشور است و باید اذعان داشت که تحولات انقلابی مهمی در این دانشگاه اتفاق افتاده و بزرگان زیادی در این هوا نفس کشیدند و در این مسیر وظیفه سنگینی برای صیانت از این میراث فاخر بر دوش همه ما سنگینی می‌کند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.