سرویس: اخبار شهرستان » اژیه 15:26 - شنبه 28 تیر 1393

دادستان کل کشور در شهر اژیه:

نماز جمعه عنایتی ویژه از سوی مسئولین به شهر اژیه بود

دادستان كل كشور گفت: امروز شما مردم مومن، متدين، انقلابي و وظيفه شناس اژيه از نماز جمعه به عنوان نعمت و موهبت الهي و بزرگ برخوردار شده ايد و من بخاطر اينكه اهل اين محل هستم افتخارمي كنم.

به گزارش محسنی اژه ای خبرنگار اصفهان شرق از اژیه: حجت الاسلام محسني اژه اي دادستان كل كشور در جمع مردم روزه دار شهر اژیه ضمن تلاوت آيه يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِي لِلصَّلَاةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ بر پایی نماز جمعه در شهر شهید پرو اژیه را تبریک و گرامی دانست.

وی با بيان اينكه نماز جمعه يكي از ويژگي هاي دين مبين اسلام است كه متاسفانه آنگونه كه شايسته است مورد توجه ما قرار نگرفته خاطرنشان کرد: اجتماع همه ي مومنين و مومنات در روز جمعه براي شنيدن مسائل مربوط به تقوا و مسائل مورد نياز جامعه اعم از مسائل سياسي و اجتماعي يكي از امور بسيار مهم است و ما انسانها اگر از دو چيز بهره مند باشيم سعادت و رستگاري ما تضمين شده است:
نکته اول علم و آگاهي نسبت به آنچه كه در مورد خود، جامعه، ارتباط با يكديگر و ارتباط با خدا بايد بدانيم.
نكته دوم كه بايد در كنار و حتي مقدم بر آگاهي قرار بگيرد تقوا ست و اگر علم و آگاهي با تقوا توام شد سعادت ما و رسيدن به هدف نهايي ميسر مي شود.

دادستان کل کشور نماز جمعه را يكي از مواهب الهي براي همه ي مومنين و مسلمين دانست و گفت: خطيب توانا و دانا و با تقوي می بایست  براي جمع حاضر در خطبه اول تقوا را تبيين، سفارش و توصيه كند و در خطبه دوم مسائل مهم روز، مسائل سياسي و اجتماعي و مسائلي كه مردم به آن نياز دارند را مطالعه و تحقيق بكند و آن را در اختيارمخاطبين قرار بدهد و چه موهبتي از اين بالاتر است.

Vater-Mark54727

محسنی اژه ای با افتخار به اینکه اهل اژیه هستند خاطر نشان کرد: امروز شما مردم مومن و متدين و انقلابي و وظيفه شناس اژيه از اين نعمت و موهبت الهي و بزرگ برخوردار شده ايد و من بخاطر اينكه اهل اين محل هستم افتخارمي كنم به چنين فضلي كه خداوند بر ما عنايت كرد و از امام جمعه و شوراي ائمه جمعه به دلیل عنایتی که به این شهر داشته اند تشكر مي كنم.

وی در بخشي از سخنان خود افزود: من از شما مردان زنان و جوانان بعنوان يك عضو كوچكي از خود شما تقاضا مي كنم كه اين نعمت الهي را پاس بداريد و شكر اين نعمت حضور با شكوه و متعهدانه شما در روز جمعه در اول وقت در مسجد است.

محسني اژه اي در پايان سخنان خود با توجه به ایام پر فضیلت ماه رمضان تصریح نمود: ماه مبارك رمضان است و شما دعوت شده اید و نفسهاي شما تسبيح و خواب شما عبادت است  پس لحظه لحظه باقيمانده اين ماه را قدر بدانيد.

Vater-Mark547575

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.