سرویس: تولیدی » خبر پوششی 02:36 - جمعه 27 تیر 1393

همایش روحانیون مبلغ بخش جلگه در شهر هرند

روحانیون مبلغ، سکاندار کار فرهنگی در روستا ها

همایش روحانیون مبلغ بخش جلگه در راستای شناخت و به کار گیری فرامین اسلامی در شهر هرند برگزار شد.

به گزارش مرادی هرندی خبرنگار اصفهان شرق: حجت الاسلا م مرادی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بخش جلگه درهمایش روحانیون بخش جلگه ضمن خیر مقدم به حضارگفت :برنامه های سازمان تبلیغات بر چهار محور استوار است که ازجمله آنها و مهمترین آنها اعزم مبلغ است که ما بحمدالله با همکاری شوراهای اسلامی روستاها وهم هیئات مذهبی وروحانیون معزز وامام جمعه هرند وبخشدار جلگه هماهنگی های لازم صورت گرفته است وتمام روستاهای بخش در ایام تبلیغی ماه مبارک رمضان وماه محرم وصفر وایام فاطمیه مبلغ دارند وفقط تنها روستای سکان است که بعلت آماده نبودن خانه عالم در ماه مبارک رمضان مبلغ ندارد وانشاءالله تا ماه محرم خانه عالم سکان آماده می شود.

Vater-Mark1

 

مرادی در ادامه بااشاره به فرمایش امام رضا (ع) که می فرمایند خدا رحمت کند آن کسی راکه امر ما را احیا می کند گفت: امر امام هشتم وائمه علیها سلام همین فعالیت تبلیغی مبلغین دین مبین اسلام است که بدون هیچگونه چشم داشتی با تمام مشکلاتی که هست در روستا ها فعالیت می کنند.

وی در ادامه صحبت های خود به فعالیت های دیگر سازمان تبلیغات که از جمله حمایت از فعالیت های فرهنگی ائمه جماعات مساجد ؛ سازماندهی تشکل های مذهبی که از جمله هیئت های مذهبی ؛ کانون های وابسته به مساجد وانجمن های اسلامی وبرنامه قرآنی اشاره کرد وگفت:همزمان شدن ماه مبارک رمضان باایام تعطیلات تابستان, ما را برآن داشت که کلاس های آموزشی هم در کنار دیگر برنامه ها داشته باشیم ولی باتوجه به بودجه محدود سازمان تبلیغات این برنامه ها دربعضی از مساجد اجرا میشود.

درادامه همایش، حسینی بخشدار بخش جلگه ضمن تشکر از مبلغین وحضور آنها در بخش محروم جلگه گفت:امیدواریم که مبلغین عزیزدر کنار بحث وبیان مطالب دینی واحکام در جمع روستایان، به بحث حقوق شهروندی وقانون ومقررات ، مشکل کمبودآب شرب،حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس و مسائل ومشکلات پیش روی نوجوانان و جوانان از جمله اعتیاد به مواد مخدر که یکی از بلاها ومشکلاتی که گریبان گیر جوانان ما است؛بپردازند.

بخشدار جلگه در ادامه صحبت های خودبه مشکل کشاورزی وخشکسالی وعدم کشت چند سال اخیر اشاره کرد وگفت: پیگیری های زیادی صورت گرفته وجلسات متعددی با حضورمسئولین استان ووزیر نیرو درمحل استانداری صورت گرفت ومنجرشد به تشکیل کمیته بحران آب در وزارت نیرو ومصوبه ی نه ماده ای که انشاء الله با اجرایی شدن این نه ماده ومصوبه ، شاهد رفع مشکلات اساسی در منطقه شرق اصفهان وبخش جلگه باشیم. وبا توجه به قولی که وزیر نیرو در جلسه ای که باحضورنمایندگان کشاورزان صورت گرفت،انشاءالله در فصل پاییزشاهد روان سازی آب در رودخانه زاینده رود برای کشت پاییزه برای کشاورزان باشیم.

 

Vater-Mark55

 

درادامه همایش حجت الاسلام توسلی از مبلغان در بخش جلگه ضمن بیان مشکلات موجود در روستاها بیان داشت : آیا توجه داشته ایم که قسمتی ازمشکلات موجود در منطقه از عمل خودمان نشات می گیرد، آیا زمانی که برداشت گندم وجو در منطقه صورت می گرفت، بحث زکات اجرایی می شد یا نه؟

حجت الاسلام توسلی در مورد فرهنگ سازی درست در جامعه هم گفت: جامعه ما آماده قبول طرح است ولی کدام یک از ما یک سری طرح درست برای حل مشکلات خانواده ها وجوانمان ارائه داده ایم.

 

Vater-Mark2

حجت الاسلام شاهمیری امام جمعه شهر اژیه هم در ادامه همایش به بحث توطئه ونقشه های دشمن برای براندازی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد وگفت: دراین زمان که دشمن نتوانست انقلاب اسلامی را براندازد به سمت تهاجم فرهنگی رفته است والان بوسیله ی تهاجم فرهنگی وماهواره ها حمله به فرهنگ ودین ومذهب وانقلاب ما کرده وتا الان هم تاحدودی موفق بوده واثرات آن هم در جامعه قابل دیدن است ومردم هم خطر پذیر شده اند.

 

Vater-Mark3

 

وی درادامه بااشاره به وظیفه ی روحانیون در زمینه ی مبارزه باتهاجم فرهنگی بیان کرد:مقابله با تهاجم فرهنگی وماهواره ها نیاز به تلاش ما وکار مادارد وروحانیونی که در روستاها مستقر می شوند وبعضی دیگر که با ماشین شخصی خود مسیر رفت وبرگشت ازشهر اصفهان به روستا را طی می کنند کار بسیار ارزشمندی می کنند ولی باید بدانندکه در امر مبارزه با تهاجم فرهنگی چقدر نتیجه گرفته اند ودراین زمینه هم شوراهای روستاها چقدر ازبودجه فرهنگی روستاها را در اختیار روحانیون که سکاندار کار فرهنگی در روستاها هستند قرار داده اند .

حجت الاسلام اصل حسینی امام جمعه هرنددرادامه همایش اشاره ای به ورود ماهواره ها وآسیب های آن به بنیان خانواده کرد واظهارداشت: آثار تخریبی ماهواره ها بسیار بالا است وماهواره هاهم باعث انحرافات اخلاقی وهم باعث انحرافات اعتقادی می شوند ومشکلی که هست این است که ماهواره را وارد جامعه کرده ایم والان می خواهیم فرهنگ سازی کنیم والان هم هنوز دیر نیست ومسئولین فرهنگی جامعه اگر به وظیفه خود عمل کنند می توانیم مقابله درستی با تهاجم فرهنگی ماهواره ها داشته باشیم.

 

Vater-Mark575757

 

وی در ادامه به کمیته فرهنگی شهر ها اشاره کرد وبیان داشت: این کمیته فرهنگی که بعنوان فرهنگ عمومی پیش بینی شده وامام جمعه هم بعنوان رئیس مشخص شده است ولی بودجه ای برای انجام کارهای فرهنگی در اختیار ندارد وسوال این است که زمانی که ماهواره ها برای تبلیغات آرایش زنان میلیون ها دلار هزینه می کنند ،ما برای برنامه های فرهنگی چند هزار تومان سرمایه گذاری می کنیم.

 

Vater-Mark56865868 Vater-Mark2875785

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.