سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 13:15 - جمعه 27 تیر 1393

تحقیقات جدید نشان می دهد:

با “بو کشیدن” جراحات پوستی خود را درمان کنید

سلول های پوستی از گیرنده بویایی” OR2AT4″ برخوردار هستند که اغلب در عطرها به کار می رود، به گونه ای که فعال سازی این گیرنده ها روند بهبود زخم ها را سریع تر و آسان تر می کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ محققان به تازگی کشف کرده اند که گیرنده های بویایی که در پوست انسان وجود دارد دارای مزایای درمانی زیادی است و آگاهی از طرز کار آنها نقطه شروعی برای تولید داروهای جدید به شمار می رود. این در حالی است که حدود ۳۵۰ گیرنده بویایی در بینی انسان وجود دارد که وظیفه شناسایی رایحه های مختلف و سگینال دهی آنها را به مغز را بر عهده دارند. بنابراین حس بویایی ما در نتیجه عملکرد دسته جمعی این گیرنده ها کار می کند. اما گیرنده های بویایی تنها در بینی انسان یافت نمی شوند، بلکه سلول های بافت های دیگر بدن برای نشان دادن واکنش خود نسبت به ترکیبات شیمیایی گوناگون از گیرنده های بویایی استفاده می کنند.
تحقیقات جدید نشان می دهد که وجود گیرنده های مزبور در سلول های پوستی می تواند روند بهبود زخم ها و جراحات پوستی را افزایش دهد. بنابر گفته محققان سلول های پوستی از گیرنده بویایی” OR۲AT۴” برخوردار هستند که اغلب در عطرها به کار می رود. آنها دریافتند که فعال سازی این گیرنده ها باعث تجمع کلسیم در سلول ها شده و این امر به نوبه خود باعث تکثیر سلول های کراتینوسیت پوست می شود و در نتیجه روند بهبود زخم ها سریع تر و آسان تر می شود.

منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.